Jak działają reklamy produktowe na TikToku?
Reklamy z użyciem feeda produktowego zaczęły pojawiać się na początku tego roku. Od lutego 2023 r. platforma zaczęła stopniowo wycofywać możliwość tworzenia i korzystania z reklam Dynamic Showcase Ads oraz kolekcji. W zamian za to TikTok przeniósł ich podstawowe funkcje do nowego celu reklamowego „Product sales” (sprzedaż produktu), uzupełniając go o nowe formaty optymalizacji.
POLECAMY
Jeżeli korzystałeś kiedyś z reklam produktowych na Facebooku, to nie będziesz mieć większych problemów ze zrozumieniem, jak działa panel menedżera reklam TikTok.
Według definicji platformy reklama z feedem produktowym na TikToku pozwala na wyświetlenie produktów w sposób bardziej interaktywny i atrakcyjny dla użytkowników. Po czym poznać, że masz przed oczami ten typ reklamy? Wideo reklamowe pojawia się w dwóch umiejscowieniach:
- Reklama In-Feed: zaprojektowana, aby była jak najbardziej dyskretna i wyglądała tak, jakby była częścią kanału użytkownika. W teorii jest ona bardziej angażująca dla użytkowników. Osoba, która ogląda tę reklamę, może ją polubić, komentować i udostępnić. Po 9 s wyświetlania wideo na ekranie wyświetla się miniaturka ze zdjęciem produktu, opis oraz przycisk z CTA: „Kup teraz” lub „Zobacz więcej”.
- Reklama Top-View: 60-sekundowe wideo, które wyświetla się docelowym odbiorcom każdego dnia od razu po uruchomieniu platformy. Jest to zwykle pierwsze wideo, które widzi użytkownik po zalogowaniu i zajmuje ono cały ekran przez pierwsze 3 s. W ten sposób reklama pozbawiona jest rozpraszających treści (takich jak przyciski czy tekst), co ma w następstwie zachęcić widza do działania. Po upływie tego cza...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!