Dzięki rozwojowi headless commerce aplikacje stały się bardziej dostępne, a niższe koszty developmentu pozwoliły sięgnąć po nie firmom bez korporacyjnego budżetu. W związku z powyższym skalowanie sprzedaży poprzez aplikacje mobilne będzie najbardziej istotnym trendem w 2025 r. – zwłaszcza w przypadku małych i średnich firm e-commerce.
Mobilny trend, który przyspieszył rozwój technologii
Z roku na rok aplikacje zakupowe odgrywają coraz większą rolę w e-commerce. W roku 2023 aż 35% wszystkich zakupów online zostało dokonanych za ich pośrednictwem, co stanowi 10-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2022. Badania Klarny, globalnego dostawcy płatności odroczonych, wykazały, że 68% konsumentów preferuje zakupy przy użyciu przeznaczonych do tego aplikacji mobilnych, co jest szczególnie zauważalne wśród przedstawicieli pokolenia Z (79%) i millenialsów (77%).
W Polsce korzystanie z aplikacji mobilnych stało się normą dla klientów, takich marek jak Żabka, Empik czy New Balance. LPP, l...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!