Czy skalowanie sprzedaży dzięki aplikacji mobilnej będzie kluczowym kierunkiem w roku 2025? Tak, zwłaszcza dla mniejszych firm e-commerce

E-commerce w social mediach

Aplikacje mobilne stały się dla marek jednym z kluczowych narzędzi sprzedaży na rynku e-commerce. Z badań wynika, że aż 95% największych graczy w branży handlu online zainwestowało w rozwój rozwiązań mobilnych, a 74% z nich deklaruje, że inwestycje te przynoszą znaczący zwrot poniesionych nakładów (ROI). Liderzy e-commerce postrzegają aplikacje jako efektywne narzędzie do budowania przewagi konkurencyjnej, poprawy konwersji oraz oferowania klientom dopasowanych, spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Duże firmy działające w obszarze handlu internetowego posiadają wysokie budżety na skalowanie i utrzymywanie mobilnych narzędzi sprzedaży, a co z mniejszymi, które nie mają takiej możliwości?

Dzięki rozwojowi headless commerce aplikacje stały się bardziej dostępne, a niższe koszty developmentu pozwoliły sięgnąć po nie firmom bez korporacyjnego budżetu. W związku z powyższym skalowanie sprzedaży poprzez aplikacje mobilne będzie najbardziej istotnym trendem w 2025 r. – zwłaszcza w przypadku małych i średnich firm e-commerce. 

Mobilny trend, który przyspieszył rozwój technologii

Z roku na rok aplikacje zakupowe odgrywają coraz większą rolę w e-commerce. W roku 2023 aż 35% wszystkich zakupów online zostało dokonanych za ich pośrednictwem, co stanowi 10-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2022. Badania Klarny, globalnego dostawcy płatności odroczonych, wykazały, że 68% konsumentów preferuje zakupy przy użyciu przeznaczonych do tego aplikacji mobilnych, co jest szczególnie zauważalne wśród przedstawicieli pokolenia Z (79%) i millenialsów (77%).
W Polsce korzystanie z aplikacji mobilnych stało się normą dla klientów, takich marek jak Żabka, Empik czy New Balance. LPP, l...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy