Dołącz do czytelników
Brak wyników

Facebook

7 listopada 2022

NR 27 (Październik 2022)

Meta Concierge Support – czyli dlaczego warto się wybrać do Mordoru?

0 48

Działania promocyjne prowadzone na Facebooku mogą zostać ograniczone przez sam Facebook na wiele sposobów i z wielu przyczyn. Zamieszczone w Centrum Pomocy dla firm instrukcje nierzadko pomogą wskazać przyczynę problemu, jednak niektóre sytuacje, będą wymagały bezpośredniego kontaktu z pracownikiem Meta. Jak dotrzeć do takiej osoby i uzyskać od niej wsparcie? Oto kompletna instrukcja, jak krok po kroku komunikować się z cyfrowym biurem obsługi klienta, czyli Meta Concierge Support.

Odzyskaj pełny dostęp do centrum dowodzenia

Jak pewnie wiesz, w pracy social media managera może się wydarzyć wiele dramatycznych sytuacji wymagających bezpośredniego kontaktu z Facebookiem. Zresztą jeśli miałbym porównać ten poradnik do gatunku filmowego, to wybrałbym dramat obyczajowy oparty na faktach. Wyobraź sobie (lub przypomnij) sytuację, w której rozpoczynasz pracę z klientem posiadającym profile w mediach społecznościowych. Przekazany zostaje Ci do nich dostęp, jednak okazuje się, że firma ma jedynie ograniczone uprawnienia do Menedżera firmy. Jak to możliwe? Niestety, często uprawnienia administratorskie powiązane bywają z prywatnym profilem byłego pracownika. Chyba nie muszę dodawać, że mówimy o sytuacji, w której między nim a firmą relacje są nienajlepsze, więc ciężko o dobrą wolę i chęć wyprostowania tej sprawy. Wreszcie może być tak, iż ktoś rzetelny zabezpieczył dodatkowo hasło do konta przez Google Authenticator i stracił dostęp do googlowego profilu. Lista przyczyn braku możliwości zarządzania Menedżerem w sposób pełny jest bardzo długa, dlatego strategię kontaktu z pracownikami Meta omówię właśnie na tym klasycznym problemie. 

POLECAMY

Większości kłopotów związanych z dostępem do Menedżera firmy, można byłoby uniknąć, gdyby firmy zakładały Menedżera na własnym adresie mailowym. Praktyka codzienności jest jednak daleka od tego wyidealizowanego scenariusza.

Meta Concierge Support krok po kroku

Poniżej wypunktowałem najważniejsze kroki, które pomogą Ci w takiej sytuacji, chociaż zasady kontaktu z Meta Concierge Supportem są uniwersalne i możesz je wykorzystywać w innych sytuacjach. 

  • Przejdź na stronę https://business.facebook.com/business/help/support.
  • U dołu strony wybierz Centrum pomocy dla firm.
  • Poszukaj tematu mówiącego o zmianach dotyczących Administracji Menedżera firmy
  • Skorzystaj z niebieskiego przycisku Pierwsze kroki, który powinien być zlokalizowany w dolnej części strony. Pamiętaj, że powinieneś być zalogowany (mając dowolne inne uprawnienia niż administracyjne) do Menedżera firmy, by ten przycisk był dostępny.

 

 Rys. 1. Przycisk wywołujący formularz kontaktowy w Centrum pomocy dla firm w Meta. Źródło: Centrum pomocy dla firm w Meta https://business.facebook.com/business/help/support

 

  • Naciśnij Skontaktuj się z działem pomocy.
  • Wybierz zasób.
  • Wybierz problem i ze szczegółowych tematów dotyczących tego zagadnienia wskaż Potrzebuję wsparcia w zakresie dodawania lub usuwania administratora w Menedżerze firmy.

 

 Rys. 2. Formularz kontaktowy w Centrum pomocy dla firm w Meta. Źródło: Centrum pomocy dla firm w Meta https://business.facebook.com/
business/help/support

 

  • Podaj informacje, które pomogą Facebookowi zbadać sprawę. Oto kilka wątków, które na początek warto uwzględnić w takim opisie:  
    • kim jest kontaktujący się i jaką funkcję pełni w firmie;
    • ID firmy i nr konta reklamowego;
    • stronę lub strony wchodzące w skład Menedżera firmy;
    • sformułuj prośbę o zmianę administratora; 
    • opisz, czym jest spowodowana obecna sytuacja;
    • podaj aktualny login użytkownika będącego administratorem (mail);
    • podaj nowe dane, na które ma zostać przeniesiony dostęp administracyjny (login, mail, telefon).
  • Załącz pliki i screeny obrazujące poruszany problem.
  • Wprowadź swój nr telefonu i adres e-mail.

#wartorozmawiać nawet przez Messengera

Kiedy wszystkie informację będą skompletowane, naciśnij przycisk Rozpocznij czat. Pierwsza faza weryfikacji zgłoszenia odbędzie się za pośrednictwem Messengera. Facebook podaje, że średni czas oczekiwania na odpowiedź to 7 minut i faktycznie kontakt jest błyskawiczny. W Messengerze otrzymasz wygenerowany numer referencyjny zgłoszenia i aktualne informacje, na jakim etapie jest proces realizacji zgłoszenia. W kolejnym kroku nastąpi bezpośredni kontakt telefoniczny z osobą prowadzącą naszą sprawę. Wydaje się, że jest to jeden z elementów procedury mającej zweryfikować naszą wiarygodność jako osoby inicjującej działania. Jeśli nie czujesz się kompetentny, by w języku angielskim rozmawiać o funkcjonalnościach Facebooka, to spokojnie – telefon do nas wykona osoba mówiąca w języku polskim. Po tym krótkim kontakcie dojdzie do przekierowania komunikacji na drogę mailową.

 

 

 Rys. 3. Przykład komunikatów udostępnionych przez Meta Concierge Support za pośrednictwem Messengera. Źródło: Messenger autora

 

Konkretów spodziewaj się na mailu

W pierwszym mailu otrzymasz prośbę o do...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy