Social Media Manager często jednego dnia łączy w sobie obowiązki marketera, stratega, copywritera, analityka, grafika, specjalisty od performance i obsługi klienta. Różnorodność jest jedną z tych rzeczy, która czyni tę pracę atrakcyjną, lecz jednocześnie wymaga rozwijania szeregu kluczowych umiejętności i ciągłej aktualizacji wiedzy.
Istotą korelacji tych działań jest skuteczność w realizacji wyznaczonych celów biznesowych marki, jednak wszyscy Ci, którzy pracują w ekosystemie Facebooka, mogą swoje umiejętności potwierdzić również odpowiednim certyfikatem. Uważnie śledząc branżę, możemy dojść do wniosku, że w ostatnich miesiącach zrobiło się nieco głośniej o programach certyfikacji. Jednak, czy każdy Social Media Manager będzie miał z tego wymierną wartość?
Dla naszej branży stały jest wyłącznie jeden aspekt – zmiana. Regularne aktualizacje, zmieniające się tendencje i trendy to codzienność, za którą należy podążać. Jednocześnie, mimo że jest to szalenie istotne, a nie zawsze powszechne, wielu specjalistów ds. mediów społecznościowych tylko powierzchownie zna wykorzystanie poszczególnych funkcji i tym samym możliwość maksymalizacji działań marketingu online. Aktualną wiedzę i szerokie umiejętności w zakresie funkcji ekosystemu Facebooka potwierdzają certyfikaty Blueprint. Ich posiadanie świadczy nie tylko o szerokiej wiedzy teoretycznej z zakresu narzędzi, ale również potwierdza doświadczenie praktycznie w zakresie tworzenia reklam czy zarządzania społecznościami.
POLECAMY
Jakie umiejętności możesz potwierdzić?
Aktualny program certyfikacji umożliwia zdawanie dziewięciu egzaminów, jednak trzy z nich dotyczą kompetencji technicznych i są skierowane do deweloperów implementujących...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!