Wideo – jeden z najpopularniejszych formatów w sieci
Trudno dziś wyobrazić sobie obcowanie z siecią bez jakiegokolwiek kontaktu z treściami w formie wideo.
Oglądanie klipów wideo, programów i filmów to główny powód korzystania z internetu dla ponad 51% internautów. To aż 2,5 mld odbiorców z całego świata! Ponad 30% użytkowników łączy się z siecią za pośrednictwem telewizora.
W 2021 r. YouTube zajął drugie miejsce pod względem liczby wejść. Od stycznia do grudnia platformę odwiedzono aż 408 mld razy (więcej miało tylko Google – ponad 1 trylion wejść). Mimo to YouTube królował pod względem długości odwiedzin strony. Średni czas trwania pojedynczej wizyty w serwisie wyniósł ponad 21 min.
Warto dodać, że to nie jedyna platforma, przyciągająca odbiorców contentem wideo. Coraz większą popularność filmów wykorzystują także Facebook i Instagram – idąc tym samym za trendem wyznaczonym przez TikToka.
Obecnie wideo generuje nawet do 300% więcej ruchu niż pozostałe formy contentu!
Dlaczego wideo jest tak popularne?
W kontekście wideo nie sposób nie wspomnieć o tzw. attention span, czyli koncentracji uwagi.
Szacuje się, że obecnie wynosi ona ok. 8 s. Pod tym względem lepszą uwagę od ludzi mają… złote rybki – w ich przypadku to średnio 9 s.
Jednym z objawów skróconej koncentracji uwagi jest m.in. trudność w skupieniu się na tekście. Średn...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!