Obraz wart więcej niż tysiąc słów – o mocy wideo w content marketingu

Content marketing

Czy skuteczna komunikacja może się dziś odbywać bez udziału wideo? To format, który powoli staje się nieodłącznym elementem naszej aktywności w sieci – każdego dnia w Polsce z YouTube’a korzysta blisko 25 mln osób. W jaki sposób moc wideo można wykorzystać w strategii marki? Czy warto zdecydować się na takie działania?

Wideo – jeden z najpopularniejszych formatów w sieci

Trudno dziś wyobrazić sobie obcowanie z siecią bez jakiegokolwiek kontaktu z treściami w formie wideo.  
Oglądanie klipów wideo, programów i filmów to główny powód korzystania z internetu dla ponad 51% internautów. To aż 2,5 mld odbiorców z całego świata! Ponad 30% użytkowników łączy się z siecią za pośrednictwem telewizora.
W 2021 r. YouTube zajął drugie miejsce pod względem liczby wejść. Od stycznia do grudnia platformę odwiedzono aż 408 mld razy (więcej miało tylko Google – ponad 1 trylion wejść). Mimo to YouTube królował pod względem długości odwiedzin strony. Średni czas trwania pojedynczej wizyty w serwisie wyniósł ponad 21 min.  
Warto dodać, że to nie jedyna platforma, przyciągająca odbiorców contentem wideo. Coraz większą popularność filmów wykorzystują także Facebook i Instagram – idąc tym samym za trendem wyznaczonym przez TikToka.
Obecnie wideo generuje nawet do 300% więcej ruchu niż pozostałe formy contentu!
 

POLECAMY

Rys. 1. Z jakich urządzeń korzystamy z internetu?
Źródło: Digital 2022 Global Overview Report


Dlaczego wideo jest tak popularne?

W kontekście wideo nie sposób nie wspomnieć o tzw. attention span, czyli koncentracji uwagi.
Szacuje się, że obecnie wynosi ona ok. 8 s. Pod tym względem lepszą uwagę od ludzi mają… złote rybki – w ich przypadku to średnio 9 s.
Jednym z objawów skróconej koncentracji uwagi jest m.in. trudność w skupieniu się na tek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy