To nie będzie artykuł o kolejnych predykcjach nt. trendów w content marketingu na 2024 r.

Content marketing

Corocznie, na przełomie listopada i grudnia internet zalewają artykuły na temat tego, co wydarzy się w świecie marketingu w kolejnym roku. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o predykcje trendów content marketingowych. Co warto wiedzieć, aby nie wróżyć z fusów i odejść od stwierdzeń „kolejny rok mobile” czy właściwiej „kolejny rok pod znakiem AI”. O tym dowiesz się poniżej.

Nie wróż z magicznej kuli

Wszyscy specjaliści od content marketingu odwiedzają stronę Content Marketing Institute mniej lub bardziej cyklicznie. I słusznie, gdyż instytut to skarbnica wiedzy, ciekawych artykułów i wypowiedzi ekspertów o światowej sławie. I zamiast skupiać się na wróżeniu z kuli, warto wyciągać wnioski ze statystyk, pieczołowicie zebranych przez specjalistów w swoich dziedzinach, cyklicznie podawanych w przystępnych formach wizualnych. Mając pewne dane, jesteśmy w stanie wyestymować oczekiwane efekty planowanych kampanii, zmodyfikować stawiane KPI czy po prostu zrewidować bieżące działania, aby nie popełniać błędów i z dobrą strategią wejść w 2024 r. 
Jeśli mowa już o strategii, to w content marketingu dzieje się… coraz lepiej. Stowarzyszenie Content Marketing Polska przeprowadziło badanie, w którym spytano się reprezentantów różnych sektorów marketingu (marketerzy, agencje, wydawcy) o kondycję i wydatki na polski marketing treści. Wyniki oczywiście zaskakują i to optymistycznie. Oto krótkie podsumowanie, które w nadchodzących latach może wpłynąć na zmianę Twoich planów content marketingowych. Warto sprawdzić, jakie inne wyniki prezentuje badanie. 

POLECAMY

  1. Dynamika wzrostu – firmy dalej inwestują w marketing treści....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy