Model PESO, który spójnie splata płatne, zarobione, współdzielone i własne media, to nie tyle strategia marketingowa, ile zaproszenie do dialogu, który odbywa się na warunkach odbiorców, w ich ulubionych kanałach mediowych. To tutaj, w sercu mediów społecznościowych, marki mają szansę pokazać, że są czymś więcej niż tylko logo – są współtwórcami doświadczeń użytkowników i częścią ich codziennych rozmów.
POLECAMY
Podstawy modelu PESO
Paid Media – to wszystkie płatne działania reklamowe prowadzone przez markę. Kiedy myślimy o płatnych mediach, często przychodzą nam na myśl nachalne reklamy, które przerywają nasz „cyfrowy spokój”. Jednak w kontekście modelu PESO można powiedzieć, że płatne media to mosty, które łączą użytkowników sieci z treściami, które mogą ich zainteresować, a nawet zainspirować. Czy to reklama na Facebooku, która prowadzi do artykułu, czy promowany tweet, który zaprasza do udziału w wartościowej dyskusji, a może reklama ostatnio oglądanych produktów – płatne media mogą być świetnym początkiem wartościowej i prosperującej relacji na linii marka – klient.
Earned Media – zarobione media (działania reklamowe, za które marka nikomu nie musiała płacić). To sytuacje, kiedy użytkownik dzieli się z innymi swo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!