Wpływ social mediów na wyniki wyszukiwania w Google

Strategie w social mediach

Facebook czy Google? Gdzie inwestować? Bardzo często marketerzy są sfokusowani na wyborze i eksploatacji tylko jednego źródła. Takie działanie w dużej mierze spowodowane jest znacznie lepszą znajomością danego narzędzia i większą swobodą w poruszaniu się w Facebook Ads lub Google Ads. Spróbujmy na konkretnym przykładzie przeanalizować, czy wybór tylko jednego rozwiązania jest słuszny. Do analizy posłużymy się danymi z Google Analytics i spróbujemy znaleźć wspólny mianownik osiąganych wyników dla kampanii Facebook oraz Google, które prowadzono dla jednego ze sklepów.

Rys. 1. Konwersje wspomagane z różnych źródeł


Na pierwszy ogień idą konwersje wspomagane (zakładka Google Analytics > Konwersje > Ścieżki wielokanałowe > Konwersje wspomagane). Możemy tam zaobserwować, które źródła domykają konwersje w ostatnim kliknięciu, a które wspomagają użytkownika na całej drodze do konwersji. Przykład z rys. 1 pokazuje, że w przypadku tego konkretnego sklepu Google i Facebook bardziej domykają sprzedaż niż ją wspomagą, natomiast różnice są nieznaczne i nie przemawiają na korzyść żadnego ze źródeł. Tego typu analiza wskazuje, w jaki sposób źródła ruchu sprawdzają się na naszej stronie. Dzięki takim danym nie podejmiemy błędnej decyzji, pochopnie odcinając źródło ruchu, które tylko wspomaga konwersje, a nie konwertuje bezpośrednio. 
 

POLECAMY

 Rys. 2. Ścieżka grupy kanałów ścieżek wielokanałowych


Czego nie zobaczymy, analizując powyższe dane? Z pewnością nie będziemy wiedzieli, jak prze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy