Na pierwszy ogień idą konwersje wspomagane (zakładka Google Analytics > Konwersje > Ścieżki wielokanałowe > Konwersje wspomagane). Możemy tam zaobserwować, które źródła domykają konwersje w ostatnim kliknięciu, a które wspomagają użytkownika na całej drodze do konwersji. Przykład z rys. 1 pokazuje, że w przypadku tego konkretnego sklepu Google i Facebook bardziej domykają sprzedaż niż ją wspomagą, natomiast różnice są nieznaczne i nie przemawiają na korzyść żadnego ze źródeł. Tego typu analiza wskazuje, w jaki sposób źródła ruchu sprawdzają się na naszej stronie. Dzięki takim danym nie podejmiemy błędnej decyzji, pochopnie odcinając źródło ruchu, które tylko wspomaga konwersje, a nie konwertuje bezpośrednio.
POLECAMY
Czego nie zobaczymy, analizując powyższe dane? Z pewnością nie będziemy wiedzieli, jak prz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!