Algorytmy, emocje i estetyka – jak SI uczy się projektować dla social mediów

Temat numeru

Odkąd w 2023 r. otrzymaliśmy powszechny dostęp do korzystania z gene- ratywnej sztucznej inteligencji (SI), ilość treści tworzonych za pomocą SI rośnie w tempie wykładniczym. Świat marketingu i mediów społecznościowych jest w nieustannym biegu, a specjaliści i marketerzy stają na co dzień do walki o uwagę użytkownika.

Era SI w marketingu i mediach społecznościowych

Szybko zmieniające się trendy i algorytmy sprawiają, że ręczne tworzenie treści, ich optymalizacja i personalizowanie stają się bardzo trudne. Nieocenionym wsparciem w tym kontekście staje się SI. Nie chodzi już tylko o upraszczanie procesów poprzez ich automatyzację, ale o głębsze zrozumienie algorytmów, odczytywanie emocji i zwinne operowanie estetyką tak, by tworzyć treści, które będą dopasowane do grupy odbiorców.
Początkowo narzędzia SI w mediach społecznościowych służyły głównie do generowania prostych treści. Wraz z kolejnymi aktualizacjami dużych modeli językowych stało się jasne, że z sztucznej inteligencji można korzystać już w zupełnie inny sposób niż na początku. Ewolucja SI doprowadziła do powstania narzędzi, które można dowolnie konfigurować na podstawie zgromadzonych danych.
Dzięki ciągłym aktualizacjom, z pomocą ze sztucznej inteligencji w łatwy sposób można analizować dane oraz generować treści, które są zgodne z głosem marki. Dobrze skonfigurowane narzędzie SI może pomóc w dopasowywaniu treści zależnie od regionu czy grupy, do której ma dotrzeć. Korzystanie z pomocy SI daje wiele możliwości rozwoju, co pozytywnie wpływa na wyniki prowadzonych kampanii, czy pozyskiwanie nowych klientów. Specjaliści i marketerzy, którzy postrzegają sztuczną inteligencję jako partnera strategicznego, zyskują znaczną przewagę konkurencyjną.

SI jako partner kreatywny i asystent marki

Chcąc w pełni wykorzystać potencjał SI w projektowaniu treści, warto poświęcić kilka chwil na podstawową konfigurację. Aby wybrany model językowy mógł stworzyć teksty lub grafiki, które będą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy