Po co nam strona firmowa na LinkedIn, skoro mamy swoją witrynę internetową?
Takie pytanie spotykamy czasem, rozmawiając z klientami, którzy chcą rozpocząć programy ambasadorskie w ramach działań employee advocacy czy social selling. Powtarzamy wtedy, że to system naczyń połączonych – budowanie marki pracodawcy i rozwijanie marek osobistych idą ze sobą w parze.
Jeżeli obserwatorzy firmy widzą, że strona firmowa działa prężnie, a osoby pracujące w danej organizacji są aktywne na LinkedIn i udzielają się w dyskusjach, to automatycznie sprawiamy wrażenie firmy, w której dużo i dobrze się dzieje.
Company page jest naszą wirtualną wizytówką, która może spełniać wiele funkcji, m.in. takie jak:
- kreowanie określonego wizerunku – employer
- branding;
- komunikacja z grupą docelową, budowanie społeczności;
- dzielenie się branżową wiedzą;
- pokazywanie zaplecza działania firmy, nadawanie jej ludzkiego wymiaru;
- publikowanie aktualnych ofert pracy;
- wspieranie kampanii sprzedażowych;
- prezentowanie produktów i usług – jednak nie jako core obecności na LinkedIn!
Warto pamiętać o tym, że strona firmowa ma być jednym z elementów wspierania strategii marketingowej, dlatego działania na niej prowadzone powinny być przemyślane i zaplanowane, a nie realizowane z doskoku. Tylko wtedy ma prawo się to udać.
Strona internetowa to oczywisty must have, jednak LinkedIn to platforma społecznościowa dla profesjonalistów i profesjonalistek, tam więc nasza obecność nie wystarczy, wymagana jest też aktywność. Zarówno po stronie adminów dostarczających wartościowy content, jak i pracowników, którzy udostępniają rekomendowane treści. To zdecydowanie obszar, gdzie wymagany jest team work.
Kto powinien prowadzić company page na LinkedIn?
Nasze obserwacje i doświadczenie pokazują, że najlepiej sprawdza się model, w którym do tworzenia postów zaangażowane są różne działy firmy. Ta różnorodność się opłaca, bo pozwala nam to na tworzenie niesztampowych, d...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!