Company page na LinkedIn

Temat numeru

LinkedIn to portal, który z roku na rok zyskuje na znaczeniu, jeżeli chodzi o obecność marek w social mediach. Szczególnie w przypadku marketingu B2B jest to platforma, której zignorowanie i traktowanie jako „miejsca na wirtualne CV”, może nas drogo kosztować. Liczba użytkowników w Polsce przekroczyła 6,4 mln, więc śmiało można powiedzieć, że nasza konkurencja już tam jest. Tak, nawet jeżeli Twoja branża jest specyficzna.

Po co nam strona firmowa na LinkedIn, skoro mamy swoją witrynę internetową?

Takie pytanie spotykamy czasem, rozmawiając z klientami, którzy chcą rozpocząć programy ambasadorskie w ramach działań employee advocacy czy social selling. Powtarzamy wtedy, że to system naczyń połączonych – budowanie marki pracodawcy i rozwijanie marek osobistych idą ze sobą w parze.
Jeżeli obserwatorzy firmy widzą, że strona firmowa działa prężnie, a osoby pracujące w danej organizacji są aktywne na LinkedIn i udzielają się w dyskusjach, to automatycznie sprawiamy wrażenie firmy, w której dużo i dobrze się dzieje. 
Company page jest naszą wirtualną wizytówką, która może spełniać wiele funkcji, m.in. takie jak:

  • kreowanie określonego wizerunku – employer
  • branding;
  • komunikacja z grupą docelową, budowanie społeczności;
  • dzielenie się branżową wiedzą;
  • pokazywanie zaplecza działania firmy, nadawanie jej ludzkiego wymiaru;
  • publikowanie aktualnych ofert pracy;
  • wspieranie kampanii sprzedażowych;
  • prezentowanie produktów i usług – jednak nie jako core obecności na LinkedIn!
     

Warto pamiętać o tym, że strona firmowa ma być jednym z elementów wspierania strategii marketingowej, dlatego działania na niej prowadzone powinny być przemyślane i zaplanowane, a nie realizowane z doskoku. Tylko wtedy ma prawo się to udać. 
Strona internetowa to oczywisty must have, jednak LinkedIn to platforma społecznościowa dla profesjonalistów i profesjonalistek, tam więc nasza obecność nie wystarczy, wymagana jest też aktywność. Zarówno po stronie adminów dostarczających wartościowy content, jak i pracowników, którzy udostępniają rekomendowane treści. To zdecydowanie obszar, gdzie wymagany jest team work.

Kto powinien prowadzić company page na LinkedIn?

Nasze obserwacje i doświadczenie pokazują, że najlepiej sprawdza się model, w którym do tworzenia postów zaangażowane są różne działy firmy. Ta różnorodność się opłaca, bo pozwala nam to na tworzenie niesztampowych, d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy