Content, który trafia do pokolenia Z

Strategia marki

Marki z uwagą przyglądają się generacji Z – w końcu to od niej będzie zależeć los wielu z nich. Pokolenie znane głównie z TikToka i wiralowych memów powoli zaczyna rozdawać karty na rynku dóbr konsumpcyjnych. Jakich treści szukają? W jaki sposób marki mogą do nich dotrzeć?

W roku 2021 na liście 10 najpopularniejszych angielskich słów ogłaszanych co roku przez Collins English Dictionary pojawiło się „cheugy”. Tym samym generacja Z – z terminu ukutego przez socjologów – stała się grupą o wyrazistej tożsamości, która manifestuje swoją odrębność w sposób zauważalny i słyszalny. „Cheugy” to określenie czegoś, co jest niemodne, przestarzałe. Odnosi się do kultowych rzeczy dla pokolenia milenialsów, tak jak „Gwiezdne wojny”, seriale „Przyjaciele” i „The Office”, motywacyjne cytaty czy… tosty z awokado. Kto i co jest „cheugy”, wie najlepiej generacja Z. Przedstawiciele tego pokolenia już nie tylko nagrywają śmieszne filmiki na TikToku, ale zaczynają też realnie wpływać na konsumpcję. W Polsce to ponad 5,8 mln ludzi w wieku od 12 do 26 lat, z których połowa pracuje i posiada oszczędności w wysokości powyżej 5 tys. zł[1]. Dla marek oznacza to jedno – trzeba jak najszybciej dostosować strategię komunikacji do potrzeb „Zetek”. A skoro „content is a king”, sprawdźmy, jak wykorzystać marketing treści, aby przyciągnąć uwagę pokolenia Z i budować znaczące doświadczenia.

POLECAMY

Skup się na mobile’u

Generacja Z to pokolenie, dla którego „ojczyzną” jest świat cyfrowych technologii, tak naturalny, jak dla poprzedzających je generacji radio czy telewizja. „Zetki”, zwane też pokoleniem C – od angielskich słów „connection, community, change” – to ludzie urodzeni z telefonem w dłoni, co implikuje wiele rzeczy. Można o nich powiedzieć, że szybko reagują na zmiany,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy