Content marketing i UX – sposób na user-friendly www!

Content marketing

Wiele polskich firm nie wykorzystuje potencjału drzemiącego w rozwiązaniach user experience. To duża strata – aż 88% użytkowników nie wraca na stronę, która ma zły UX. Jeśli chcesz zoptymalizować efekty podejmowa- nych działań i przełożyć je na rosnące słupki sprzedażowe, zadbaj o doświad- czenie odwiedzających Twoją stronę!

Co nas powstrzymuje przed wdrożeniem rozwiązań UX?

Mamy tendencję do zrzucania winy za mierne efekty marketingu na systemy reklamowe, rynek lub zmiany w upodobaniach klientów. Rzadko kiedy bierzemy pod lupę własną stronę, procesy czy obsługę klienta. Zdarza nam się mocno manewrować tekstami reklam, poprawiać szczegóły na banerach czy próbować osiągnąć spektakularne efekty, zmieniając co miesiąc budżet reklamowy. W skrajnych przypadkach rezygnujemy nawet z usług wieloletnich partnerów czy agencji, która zarządzała naszym marketingiem. Słowem, obracamy wszystko do góry nogami, szukając powodów, dla których nasza strategia nie działa. Po kilku miesiącach takiej nierównej walki poddajemy się i zupełnie rezygnujemy z działań online, tłumacząc się, że te kanały nie są dla nas. Czyżby?
Bez wnikliwej analizy naszej strony nie jesteśmy w stanie znaleźć racjonalnych powodów zawodności podjętej strategii marketingowej. Dopiero po przeprowadzeniu badań zachowań użytkowników, audycie ścieżki zakupowej oraz poddaniu kluczowych elementów strony testom A/B jesteśmy w stanie odkryć powody naszych niepowodzeń. Dzięki analizie możemy dowiedzieć się np., że przez ostatnie miesiące w finalizacji zakupu przeszkadzał użytkownikom wyskakujący znienacka baner lub układ strony zupełnie zniechęcał potencjalnych klientów do kontaktu z naszą firmą. Profesjonalny audyt UX to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy