Content poradnikowy w e-commerce. Czy przejął rolę doradcy handlowego? Trendy i case’y

Content marketing

Wostatnim miesiącu, globalnie wyszukiwarka Google zanotowała ponad 90 mld wizyt, w tym ok. 200 mln w Polsce, co czyni stronę google.com najczęściej odwiedzaną witryną w polskim internecie według raportu Similarweb. Ile z tych wizyt miało intencję poradnikową? Nie wiadomo i trudno jest to obliczyć, ale 7 na 10 konsumentów (68%) potwierdza, że czyta artykuły o danym produkcie przed zakupem, jeśli kupują go po raz pierwszy. 77% uważa, że recenzje produktów odgrywają ważną rolę w ich decyzjach zakupowych (źródło: Criteo Shopper Story 2022, Consumer Trends & the Future of Commerce).

Dane z 2021 r. mówią o tym, że w sieci kupuje już 84% internautów, gdy rok wcześniej było to 72%. W momencie porównywania ofert podejmowanych jest 45% decyzji zakupowych, a 26% internautów nie ma ulubionego miejsca zakupowego, co stwarza przestrzeń do przejęcia lub konwersji leada za pomocą porad, recenzji i porównań (źródło: Omni-commerce. Kupuję wygodnie: Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute).

POLECAMY

Wszystkie te dane pozwalają postawić tezę, że rola contentu poradnikowego w internecie nigdy wcześniej nie była tak duża, a e-commerce, który doradza użytkownikowi na każdym etapie lejka sprzedażowego, sprzeda więcej, budując przy tym autorytet eksperta.
 


Rys. 1. Analiza trendów dla trzech niesezonowych grup wyszukiwanych fraz. Źródło: Google
 

  jaki materac zmiana jaki odkurzacz zmiana jaki telewizor zmiana
kwi.19 33   21   37  
kwi.20 53 +61% 41 +95% 70 +89%
kwi.21 52 +58% 36 +71% 46 +24%
kwi.22 36 +9% 48 +129% 51 +38%

Tabela 1. Analiza trendów dla trzech niesezonowych grup wyszukiwanych fraz. Źródło: opracowanie własne


U podstaw marketingu leży przecież rozwiązywanie potrzeb ludzi. Im więcej potrzeb rozwiążesz i im częściej je zaspokoisz, tym większy wzrost sprzedaży zobaczysz.

Dawniej content w e-commerce tworzony był głównie na potrzeby SEO, tylko do istniejących stron pod kątem dopasowania ich zawartości pod konkretne frazy kluczowe. Wraz z dosk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy