Dane z 2021 r. mówią o tym, że w sieci kupuje już 84% internautów, gdy rok wcześniej było to 72%. W momencie porównywania ofert podejmowanych jest 45% decyzji zakupowych, a 26% internautów nie ma ulubionego miejsca zakupowego, co stwarza przestrzeń do przejęcia lub konwersji leada za pomocą porad, recenzji i porównań (źródło: Omni-commerce. Kupuję wygodnie: Raport Izby Gospodarki Elektronicznej opracowany przez Mobile Institute).
POLECAMY
Wszystkie te dane pozwalają postawić tezę, że rola contentu poradnikowego w internecie nigdy wcześniej nie była tak duża, a e-commerce, który doradza użytkownikowi na każdym etapie lejka sprzedażowego, sprzeda więcej, budując przy tym autorytet eksperta.
Rys. 1. Analiza trendów dla trzech niesezonowych grup wyszukiwanych fraz. Źródło: Google
jaki materac | zmiana | jaki odkurzacz | zmiana | jaki telewizor | zmiana | |
kwi.19 | 33 | 21 | 37 | |||
kwi.20 | 53 | +61% | 41 | +95% | 70 | +89% |
kwi.21 | 52 | +58% | 36 | +71% | 46 | +24% |
kwi.22 | 36 | +9% | 48 | +129% | 51 | +38% |
Tabela 1. Analiza trendów dla trzech niesezonowych grup wyszukiwanych fraz. Źródło: opracowanie własne
U podstaw marketingu leży przecież rozwiązywanie potrzeb ludzi. Im więcej potrzeb rozwiążesz i im częściej je zaspokoisz, tym większy wzrost sprzedaży zobaczysz.
Dawniej content w e-commerce tworzony był głównie na potrzeby SEO, tylko do istniejących stron pod kątem dopasowania ich zawartości pod konkretne frazy kluczowe. Wraz z dos...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!