W gąszczu informacji, ofert, treści i komunikatów szukamy nie tylko tego, co wartościowe, ale przede wszystkim – tego, co bezpieczne. A bezpieczne to takie, co zostało już wcześniej sprawdzone przez innych. Dlatego nie klikamy, bo treść jest genialna – klikamy, bo widzimy, że ktoś już kliknął w to przed nami. Widok liczby polubień, komentarzy, reakcji, zapisów czy zakupów działa na nas jak sygnał – to sprawdzone, możesz temu zaufać. I choć nie zawsze jesteśmy tego świadomi, właśnie ten mechanizm odpowiada za setki codziennych decyzji, które podejmujemy w social mediach – od lajków, po zakupy. Ten artykuł nie będzie o zasięgach dla zasięgów. Będzie o tym, dlaczego ludzie klikają naprawdę – i jak zrozumienie efektu społecznego dowodu słuszności może pomóc Ci nie tylko zwiększyć zaangażowanie, sprzedawać więcej, ale też zbudować silniejszą, bardziej wiarygodną markę.
Czym jest społeczny dowód słuszności?
Społeczny dowód słuszności (social proof) to pojęcie z obszaru psychologii społecznej, które opisuje nasze naturalne dążenie do podejmowania decyzji opartych na zachowaniu innych ludzi. Najprościej mówiąc – „jeśli nie wiem, co zrobić, patrzę, co robią inni” – i zakładam, że s...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!