Pytania heurystyczne, czyli jak sprzedawać „po cichu” w social mediach

Strategie sprzedaży

Czasy, w których wystarczyło wrzucić post o produkcie, by go dobrze sprzedać, minęły bezpowrotnie. Media społecznościowe przestały być miejscem jednostronnej komunikacji i wrzucania postów informujących o kursie czy szkoleniu, a stały się przestrzenią relacji z klientami i potencjalnymi klientami. 

Codziennie zalewani setkami i tysiącami komunikatów reklamowych, odbiorcy błyskawicznie rozpoznają, czyje treści chcą oglądać, a czyje od razu etykietują jako nachalną sprzedaż – i przewijają dalej. W efekcie to, co jeszcze kilka lat temu skutkowało sprzedażą, dziś budzi irytację – lub w najlepszym wypadku – obojętność.
Pogadajmy zatem o tym, co sprawia, że w oczach
(umyśle) odbiorców stajemy się opcją domyślną, to znaczy ekspertem, od którego ludzie chcą kupować i o tym, jak tworzyć silny wizerunek ekspercki bez nachalnego mówienia o sobie. 
Wszyscy wiemy, że warto budować relacje i swoją obecność w social media nie tylko podczas kampanii. Wystarczy sięgnąć do badań nad efektem czystej ekspozycji, opisanym przez Roberta Zajonca – by utwierdzić się w przekonaniu, że warto zapewnić swoim odbiorcom jak najwięcej „punktów styku” z własną marką. Dlaczego?

Bo najbardziej lubimy te piosenki, które znamy

Ludzie chętniej klikają w reklamy marek, które już widzieli, a marka i profil, które kilka razy „mignęły” na feedzie czy na stories wydają nam się godniejsze zaufania,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy