Jak nie pomylić młotka z architektonicznym planem budynku – czyli Social Media jako narzędzie VS. planowanie strategiczne i sama strategia

Strategie sprzedaży

Wyobraź sobie, że właśnie budujemy dom. Na potrzeby niniejszego materiału przyjmijmy, że budujemy go wspólnie. Co powiesz na to, abyśmy pierwsze kroki skierowali po zakup firan? Kuszą mnie też poduszki do salonu, a po drodze koniecznie kupmy już wazon i kwiaty! I tak! Nie mamy jeszcze tego domu, a w za- sadzie to dopiero planujemy go zbudować. Kolejność wydaje się irracjonalna? Zapewniam, że jest niezwykle częsta jeśli odniesiemy ją do realiów biznesowych, a szczególnie do komunikacji marek.

Strategia jako plan architektoniczny

Strategia rynkowa to plan architektoniczny Twojego domu. Strateg to wynajęty doświadczony architekt. Pakiet rynkowych i marketingowych narzędzi to materiały budowlane, jakie masz do dyspo-
zycji. To, z których skorzystasz, zależy od… wszystkiego – jak duży i o jakim charakterze będzie dom, gdzie go stawiamy, w jakim stylu urządzamy, ale też, jakim budżetem dysponujemy? Pytań jest mnóstwo, a odpowiedź na każde kolejne to krok w stronę budowania efektywnej strategii.  Wiele jest takich rynkowych „domów”, które pomimo że piękne, upadają po mocniejszym podmuchu łapczywego wilka. A na rynku drapieżników nie brakuje. Nie możemy przecież pozostawać w błędnym założeniu, że media społecznościowe  to tylko konta marek osobistych czy cudowne objawienia i „strzały”, dające szanse na nagłe wzbogacenie się i popularność. Media społecznościowe to narzędzie jak każde inne i jak wiadomo w zasadzie każda marka, również te generyczne, produktowe, próbuje się w nich odnaleźć. Wieloletnie fundamenty strategiczne  muszą zyskać odzwierciedlenie w rozwiązaniach nowoczesnej komunikacji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy