Do ministrategii jeden krok, czyli jak rozpocząć współpracę w social mediach z małymi i średnimi firmami

Strategie w social mediach

Widealnym świecie każda marka posiadałaby swoją strategię marketingową – jasno określone zasady działania, postawione cele i drogę do ich osiągnięcia. Pracując jednak od lat w branży, wiem, że nie każda firma zgłaszająca się po pomoc do agencji marketingu online taką strategię posiada. Szczególnie tyczy się to małych i średnich przedsiębiorstw (chociaż, między nami social media managerami – duże koncerny też potrafią takich nie mieć [Sic!]). Czy da się jednak bez takiej świętej księgi marketingowej marki prowadzić skuteczne działania w internecie? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Klient nie posiada strategii? Stwórzmy ją! OK, po pierwsze – przygotowanie obszernej strategii marketingowej do duże nakłady czasowe i… finansowe. Małe i średnie marki nie zawsze mają takie zasoby. Ja wiem, wiem – można powiedzieć, że to zamknięte koło. Marka nie ma przygotowanej spójnej strategii. Działania są mniej efektywne → Biznes mniej zarabia. Klient nie ma środków na przygotowanie spójnej strategii. Ostatecznie marka nie posiada spójnej strategii… I tak w koło Macieju. Ale odłóżmy na bok te dywagacje i skupmy się na konkretach. Jak możemy pomóc marce 
TU I TERAZ? 

POLECAMY

SWOT

Metoda znana jak świat (no OK, może nie jak świat, ale swoje lata już ma), a jednak niewykorzystywana przez wiele marek. Ta prosta technika analityczna pomoże Ci spojrzeć na markę i ocenić jej mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia – S (Strengths), W (Weaknesses), O (Opportunities), T (Threats). Realizując działania w internecie, nie zamykaj się jedynie na online. Posta...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy