Stres w wymiarze, który nie paraliżuje – działa motywująco i dodaje siły, otwiera w nas dostęp do zasobów, do kreatywności, pomaga w podejmowaniu decyzji. Bywa jednak tak, że w sytuacjach rozmów biznesowych stres odczuwany jest bardziej przez ciało, które reaguje w określony sposób. Być może, w przeszłości doświadczyłeś sytuacji, w których zaczynają drżeć dłonie, żołądek zostaje ściśnięty niewidzialną obręczą, głos zatrzymuje się w gardle, drży, jest niepewny i zachrypnięty, a towarzyszą temu nadmierna potliwość lub odczucie zimna.
Rozmowa biznesowa charakteryzuje się tym, że ma określony cel. Rozmówcy mają swoje oczekiwania dotyczące jej przebiegu. Rozmową biznesową może być spotkanie rekrutacyjne, rozmowa kwalifikacyjna, ocena okresowa pracownika lub jego zwolnienie z pracy. Rozmowa biznesowa to negocjowanie kontraktu, spotkanie z inwestorem lub partnerem biznesowym. Rozmową biznesową może być również wystąpienie publiczne, takie jak szkolenie zespołu, przegląd strategii marketingowej firmy lub prezentacja produktowa. Te przykłady ilustrują różnorodność sytuacji, w których odbywają się rozmowy biznesowe, od rekrutacji po negocjacje handlowe, co podkreśla znaczenie umiejętności zarządzania stresem w różnych kontekstach biznesowych. Zakładam, że osoba lub osoby, z którymi rozmawiasz, są uważnymi słuchaczami ciekawymi Twoich argumentów. Zależy nam, aby zostać wysłuchanym, chcemy mieć przestrzeń na zaprezentowanie swojego punktu widzenia, czasem skonfrontować poglądy i przekonania. Kiedy pojawia się stres, niektóre rzeczy mogą wymykać się...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!