Multipasjonatyzm w sieci – jak łączyć różne kompetencje i nie rozpraszać siebie oraz odbiorców

Personal branding

Co łączy Pharrella, Steve’a Jobsa, Emmę Chamberlain, Marie Forleo i prawdopodobnie Ciebie? Każdy z nich to multipasjonata, czyli osoba, która posiada wiele zainteresowań i w dość naturalny sposób łączy je zawodowo. Muzyk, projektant, technolog, esteta, producent filmowy, influencerka, podcasterka, tancerka, coach, trenerka biznesu. Wielowątkowi twórcy (obecnie) dużych marek. Brzmi znajomo?

Masz czasami poczucie, że jesteś „za dużo”? Że masz tyle zainteresowań i kompetencji, że trudno Ci wybrać tylko jedno określenie na to, czym się zajmujesz? A może najtrudniejszą dla Ciebie kwestią w Twojej marce osobistej jest przedstawić się jednym słowem lub krótkim zdaniem, gdyż bywa to nie lada wyzwaniem, by pomieścić tam Twój wachlarz działań i obszar ekspercki? 
Dobra wiadomość jest taka: nie jesteś w tym sama. I nie jest to, jak czasami może się wydawać, Twoja największa wada. Wręcz przeciwnie – to Twoja supermoc, a świat potrzebuje ludzi takich jak Ty. Multipasjonatyzm to nie chaos, to nie łapanie miliona srok za ogon – to wielość kompetencji, która w szerszej perspektywie i po ich poukładaniu tworzy spójny i unikatowy core Twojej marki. Barbara Sher, przyglądając się różnym aspektom posiadania wielu zainteresowań, pisała o dwóch typach umysłów i podejścia: eksploratorzy (scanners), którzy kochają odkrywać i próbować nowych rzeczy oraz w dosłownym tłumaczeniu – nurkowie (divers), którzy schodzą głęboko w danej tematyce. W opinii publicznej typ divers jest postrzegany jako profesjonalista i ekspert w danej dziedzinie, a do scannerów często jest przypinana łatka pt. „jak jesteś od wszystkiego, to jesteś do niczego”. Natomiast warto zwrócić uwagę na to, że oba podejścia, szczególnie współcześnie – w świecie pełnym zmian – są równie wartościowe i ważne. Potrzebujemy obu spojrzeń – zarówno na rynku pracy, jak i w social mediach. Co więcej, warto nie wykl...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy