Masz czasami poczucie, że jesteś „za dużo”? Że masz tyle zainteresowań i kompetencji, że trudno Ci wybrać tylko jedno określenie na to, czym się zajmujesz? A może najtrudniejszą dla Ciebie kwestią w Twojej marce osobistej jest przedstawić się jednym słowem lub krótkim zdaniem, gdyż bywa to nie lada wyzwaniem, by pomieścić tam Twój wachlarz działań i obszar ekspercki?
Dobra wiadomość jest taka: nie jesteś w tym sama. I nie jest to, jak czasami może się wydawać, Twoja największa wada. Wręcz przeciwnie – to Twoja supermoc, a świat potrzebuje ludzi takich jak Ty. Multipasjonatyzm to nie chaos, to nie łapanie miliona srok za ogon – to wielość kompetencji, która w szerszej perspektywie i po ich poukładaniu tworzy spójny i unikatowy core Twojej marki. Barbara Sher, przyglądając się różnym aspektom posiadania wielu zainteresowań, pisała o dwóch typach umysłów i podejścia: eksploratorzy (scanners), którzy kochają odkrywać i próbować nowych rzeczy oraz w dosłownym tłumaczeniu – nurkowie (divers), którzy schodzą głęboko w danej tematyce. W opinii publicznej typ divers jest postrzegany jako profesjonalista i ekspert w danej dziedzinie, a do scannerów często jest przypinana łatka pt. „jak jesteś od wszystkiego, to jesteś do niczego”. Natomiast warto zwrócić uwagę na to, że oba podejścia, szczególnie współcześnie – w świecie pełnym zmian – są równie wartościowe i ważne. Potrzebujemy obu spojrzeń – zarówno na rynku pracy, jak i w social mediach. Co więcej, warto nie wykl...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!