Treści audio w strategii komunikacji
Niezależnie od tego, jaką markę prowadzisz, stworzenie strategii komunikacji i działań w digitalu powinno być podstawą. Dokładne opisanie tone of voice, ustalenie celów, KPI, wybór formatów, odpowiednich mediów społecznościowych i określenie grup docelowych to pierwszy krok do efektywnych działań marketingowych. W strategii zazwyczaj uwzględniamy wszelkie kwestie dotyczące oprawy graficznej, typografii, języka, którym będziemy się posługiwać. Warto zawrzeć tam również informacje dotyczące audio. Dobrać odpowiednie formaty (np. podcasty), ustalić branding i wybrać optymalne metody dystrybucji. Pomijanie tego aspektu może prowadzić do działania ad hoc i chaosu, który finalnie nie przełoży się na wyniki.
Pamiętaj też, że audio to nie tylko podcasty! Oczywiście są one dużą częścią tego obszaru i świetnie wpisują się w działania contentowe, ale możemy zrobić zdecydowanie więcej.
POLECAMY
Branding
Mówiąc o strategii, należy też wspomnieć o brandingu. W jaki sposób go określić w odniesieniu do treści audio?
Jingiel i podkład
Jingiel to nic innego jak krótki, muzyczny fragment, który pojawia się zazwyczaj zaraz po wstępie. Czasami wykorzystuje się również podkłady muzyczne, które...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!