Jak tworzyć skuteczne treści audio?

Copywriting

Treści audio zyskują na popularności – nie bez powodu znalazły się w wielu zestawieniach trendów na rok 2023. Jak je tworzyć i wykorzystywać do promocji marek?

Treści audio w strategii komunikacji 

Niezależnie od tego, jaką markę prowadzisz, stworzenie strategii komunikacji i działań w digitalu powinno być podstawą. Dokładne opisanie tone of voice, ustalenie celów, KPI, wybór formatów, odpowiednich mediów społecznościowych i określenie grup docelowych to pierwszy krok do efektywnych działań marketingowych. W strategii zazwyczaj uwzględniamy wszelkie kwestie dotyczące oprawy graficznej, typografii, języka, którym będziemy się posługiwać. Warto zawrzeć tam również informacje dotyczące audio. Dobrać odpowiednie formaty (np. podcasty), ustalić branding i wybrać optymalne metody dystrybucji. Pomijanie tego aspektu może prowadzić do działania ad hoc i chaosu, który finalnie nie przełoży się na wyniki. 
Pamiętaj też, że audio to nie tylko podcasty! Oczywiście są one dużą częścią tego obszaru i świetnie wpisują się w działania contentowe, ale możemy zrobić zdecydowanie więcej. 

POLECAMY

Branding 

Mówiąc o strategii, należy też wspomnieć o brandingu. W jaki sposób go określić w odniesieniu do treści audio? 

Jingiel i podkład 

Jingiel to nic innego jak krótki, muzyczny fragment, który pojawia się zazwyczaj zaraz po wstępie. Czasami wykorzystuje się również podkłady muzyczne, które s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy