Jak wykorzystać metodę 9C w content marketingu?

Content marketing

W obecnym świecie powszechnej cyfryzacji ciężko pozytywnie rozwijać działania marketingowe bez budowania wizerunku w kanałach komunikacji social media. Nawet branża B2B coraz bardziej zmierza w tę stronę, tworząc z profili społecznościowych niejakie dowody wiarygodności danej marki. Świadomość brandu oraz zbudowana relacja to kluczowe czynniki generujące u potencjalnego klienta decyzję zakupową. Warto o nie zadbać przez content marketing. Kluczem do skutecznego przekazu komunikacyjnego może zostać metoda 9C. Dowiedz się, czym jest oraz w jaki sposób ją efektywnie wykorzystać w marketingu treści!

Content is king!

W styczniu 1996 roku Bill Gates udostępnił na stronie Microsoftu esej o tytule Content is king. Dokument informował, że pojęcie w rozumieniu strefy cyfrowej zdecydowanie się rozszerza, a przykładem formy treści jest choćby oprogramowanie komputerowe, bez którego obecnie żaden z nas nie wyobraża sobie pracy. Napisał także, że tam, gdzie jest content, spodziewa się potencjalnego dużego przychodu ekonomicznego. Autor podkreślił również ważną kwestię: w czasach rewolucji telewizyjnej dostęp do dostarczania wartości drogą cyfrową miały tylko duże organizacje. Obecnie, podczas epoki treści cyfrowej, żadna firma nie jest zbyt mała, aby uczestniczyć w tworzeniu wartości i oferować je swoim odbiorcom przez kanały internetowe. 

POLECAMY

Jak wszyscy możemy zauważyć, wizjoner się nie pomylił. Obecne realia są spójne z przewidywaniami w zakresie rozwoju marketingu cyfrowego i konsumpcji treści przez użytkowników. Dlaczego content marketing to klucz do skutecznej komunikacji marki? Szum komunikacyjny spowodowany generowaniem contentu przez wielu twórców z różnorakich kanałów dystrybucji powoduje niższą uważność i zdolności percepcyjne odbiorców. To logiczne – ciężko analizować i przyswajać większość z kilku milionów komunikató...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy