Opowiedz mi bajkę…
Od setek lat genialni mówcy opierają swój przekaz komunikacyjny na opowiadaniu historii. Jednak nie robią tego w sposób przypadkowy. Wszystko jest przemyślane – zarówno generowanie emocji, budowanie relacji, przedstawianie wartości, jak i końcowy efekt działania. Tym właśnie jest storytelling.
| Storytelling to zbiór technik oraz metod przedstawiania opowieści, który prowadzi do osiągnięcia pożądanego celu. To narzędzie służące do budowania marki, które świetnie można wykorzystać w marketingu, np. przeprowadzając konsumenta przez opowieść, w której to on jest głównym bohaterem. |
Tą skuteczną metodą komunikacyjną posługują się największe globalne brandy (np. Coca-Cola czy Apple). Na polskim rynku zwiększa się popularność metod storytellingowych w marketingu, czego doskonałym przykładem jest producent piwa Tyskie, który przez swoje media społecznościowe opowiada historię. Przekaz tworzony jest w sposób strategiczny i spójny, a finalny wydźwięk wszystkich działań promocyjnych generuje jednorodną kreację marki dla odbiorcy.
Zbudowanie głębokiej relacji z klientami, autentyczność komunikacji czy wykorzystanie emocjonalności to tylko kilka pozytywnych rezultatów storytellingu. Chyba już rozumiesz, dlaczego warto to robić. Przekonaj się, jakie formy powinny przybierać opowieści w social mediach.
Powtarzalność opowieści!
Wszystkie historie, które konsumujemy, są wariancją kilku typów opowieści. Taki wynik badań naukowych przedstawili badacze z Laboratorium Obliczeniowego Opowieści działającego przy Uniwersytecie Stanowym Vermontu. Wykorzystali analizę sentymentalną do przebadania ponad 1700 najpopularniejszych scenariuszy zebranych na stronie Projektu Gutenberg. Zidentyfikowali fundamentalne elementy prozy, przeanalizowali ciągi słów, a także za pomocą innowacyjnych technik pozyskiwania danych wyłonili podstawowe typy fabuły, które występują w większości tworzonych historii (tzw. łuki emocjonalne). Jak wskazują wyniki badań – jest ich tylko sześć!
Naukowcy zauważyli, że sześć podstawowych trajektorii stanowi trzon większości złożonych narracji. Znajdziesz je poniżej:
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!