W miarę jak długowieczność staje się nową normą, będzie ona kształtować przyszły popyt konsumpcyjny i napędzać megatrendy konsumenckie.
Oto kilka liczb dla wyobrażenia sobie skali zjawiska (wg Euromonitor International 2019):
- W 2019 roku po raz pierwszy w historii świata liczba osób w wieku 65 lat i starszych przekroczyła liczbę dzieci w wieku 4 lata i poniżej.
- Do 2030 roku ponad 990 milionów osób skończy 65 lat lub więcej. Jedna czwarta z nich będzie mieszkać w Chinach.
- Światowa średnia długość życia w chwili narodzin osiągnie wiek 74,4 do 2030 roku, w porównaniu z wiekiem 66,7 w 2000 roku.
- Wśród ludności w wieku 65 lat i więcej najszybciej rosnącą grupą w najbliższych 10 latach będą osoby w wieku 75-79 lat.
Starzenie się społeczeństwa w połączeniu z dłuższym życiem będzie miało ogromny wpływ na rynek światowy poprzez zmianę stylu życia konsumentów i ich decyzji zakupowych. Zdanie sobie z tego sprawy to pierwszy krok do rozpoczęcia działań, które pomogą wykorzystać możliwości, jakie ta tendencja demograficzna przyniesie w nadchodzących latach. Kolejne kroki to: Poznać (srebrnych konsumentów), Polubić (ich), Przedstawić (swój produkt, usługę – w odpowiedni sposób i we właściwych kanałach), Przekonać (do zakupu).
Nie taki silver straszny, jak go malują, czyli Poznać i Polubić
Stereotypowy obraz starszego człowieka przedstawia kogoś niesamodzielnego, niedołężnego i pozostającego w tyle za szybko zmieniającym się światem. Wydaje się, że po 50. roku życia rozpoczyna się powolne znikanie człowieka na różnych poziomach – zawodowym, społecznym, fizycznym, emocjonalnym (taki...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!