Planowanie strategii marketingowej – czy to ma sens?

Strategie w social mediach

Jasną i konkretną strategię marketingową umiejscowioną w czasie powinna posiadać każda firma, która nastawia się na ciągły wzrost oraz dalszy rozwój. Należy w niej podsumować mocne i słabe strony przedsiębiorstwa, zdefiniować komunikację z odbiorcą, określić cele działalności marketingowo-sprzedażowej, a także scharakteryzować grupę docelową oraz personę klienta idealnego. Złota zasada marketingu mówi, że dobra strategia marketingowa to połowa przyszłego sukcesu. Musi być zrobiona logicznie oraz posiadać wszystkie informacje pozwalające na pozytywne oddziaływanie, nawet przy niekorzystnych wynikach.

Czym jest strategia marketingowa? 

Strategia jest dokumentem, w którym osoba odpowiedzialna za marketing i promocję przedsiębiorstwa definiuje kwestie związane z najważniejszymi celami marketingowymi oraz ich sposobem realizacji, grupą klientów docelowych, formą dotarcia oraz kanałami komunikacji z konsumentami, kosztorysem działań marketingowych oraz analizą konkurencji i przewag nad obecnie działającymi na rynku rozwiązaniami. Warto podkreślić, że często marketingowcy budują przekaz komunikacyjny, opierając się właśnie na przewagach konkurencyjnych, kreując tzw. nieuczciwe przewagi (unfair advantages). Nierzadko w strategii marketingowej znajdziemy też kwestie związane z analizą wewnętrzną oraz zewnętrzną sytuacji przedsiębiorstwa.
Bezpośrednim celem stworzenia dobrej strategii marketingowej jest wysoka efektywność promocji oraz działań marketingowych firmy. Podstawowym zadaniem na początku tworzenia strategii marketingowej jest określenie narzędzi służących do reklamy. Zdecydowanie różnorodne kanały komunikacji będą wykorzystywane w przypadku produktów cyfrowych, a inne w przypadku biznesów opierających się na usługach. Strategia marketingowa pomoże ujednolicić schemat podejmowanych aktywności i uporządkować działania marketingowe na różnych płaszczyznach kontaktu z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy