Czym jest strategia marketingowa?
Strategia jest dokumentem, w którym osoba odpowiedzialna za marketing i promocję przedsiębiorstwa definiuje kwestie związane z najważniejszymi celami marketingowymi oraz ich sposobem realizacji, grupą klientów docelowych, formą dotarcia oraz kanałami komunikacji z konsumentami, kosztorysem działań marketingowych oraz analizą konkurencji i przewag nad obecnie działającymi na rynku rozwiązaniami. Warto podkreślić, że często marketingowcy budują przekaz komunikacyjny, opierając się właśnie na przewagach konkurencyjnych, kreując tzw. nieuczciwe przewagi (unfair advantages). Nierzadko w strategii marketingowej znajdziemy też kwestie związane z analizą wewnętrzną oraz zewnętrzną sytuacji przedsiębiorstwa.
Bezpośrednim celem stworzenia dobrej strategii marketingowej jest wysoka efektywność promocji oraz działań marketingowych firmy. Podstawowym zadaniem na początku tworzenia strategii marketingowej jest określenie narzędzi służących do reklamy. Zdecydowanie różnorodne kanały komunikacji będą wykorzystywane w przypadku produktów cyfrowych, a inne w przypadku biznesów opierających się na usługach. Strategia marketingowa pomoże ujednolicić schemat podejmowanych aktywności i uporządkować działania marketingowe na różnych płaszczyznach kontaktu z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!