PRZESTAŃ ZBIERAĆ, ZACZNIJ UŻYWAĆ, CZYLI WYŻSZOŚĆ SMALL DATA nad big data

Strategie w social mediach

W ostatnich latach Human First stał się silnym trendem, stawiając konsumenta w centrum uwagi marki. Wspomniana ideologia stawia nam niebagatelne wyzwanie. Z jednej strony klient oczekuje personalizacji i dedykowanej oferty, z drugiej sceptycznie podchodzi do dzielenia się danymi. Współczesny odbiorca potrzebuje coraz większej ilości źródeł informacji do podjęcia decyzji zakupowej, ale ostatecznie na jego wybór często wpływają emocje. Kluczowe staje się odkrycie prawdziwych potrzeb konsumenta i analiza realnych zachowań. Jest to możliwe dzięki dostępnym obecnie olbrzymim zbiorom danych (tzw. big data). Jak jednak odróżnić potrzebne nam informacje od cyfrowych śmieci?

Dane napędzają nasz rynek. Rośnie popyt na analityków, dostępna liczba informacji, a także coraz popularniejszy staje się ich zakup. Zwiększa się również coś, o czym jeszcze w Polsce nie rozmawiamy, a co już nas kosztuje – zakup danych złych, niepotrzebnych i bezwartościowych. Według Harvard Business Review zakup złych informacji kosztuje tamtejsze firmy 3,1 biliona USD w ujęciu rocznym. Kupujemy coraz więcej coraz lepiej opakowanych danych, zamiast wnioskować z mniejszej, ale już dostępnej puli. Mamy terabajty informacji, a decyzje podejmujemy w oparciu o podstawowe wskaźniki. Toniemy w zalewie informacji i przeceniamy ich jakość. 
Oprócz konieczności gromadzenia danych w sposób etyczny marketerzy mają możliwość ponownego przemyślenia, dlaczego zbierają informacje i do czego ich używają. Rzeczywiście, w miarę ewoluowania technologii  niezbędne będzie przedefiniowanie celów gromadzenia i wykorzystania danych. Obecnie agencje prześcigają się...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy