Dane napędzają nasz rynek. Rośnie popyt na analityków, dostępna liczba informacji, a także coraz popularniejszy staje się ich zakup. Zwiększa się również coś, o czym jeszcze w Polsce nie rozmawiamy, a co już nas kosztuje – zakup danych złych, niepotrzebnych i bezwartościowych. Według Harvard Business Review zakup złych informacji kosztuje tamtejsze firmy 3,1 biliona USD w ujęciu rocznym. Kupujemy coraz więcej coraz lepiej opakowanych danych, zamiast wnioskować z mniejszej, ale już dostępnej puli. Mamy terabajty informacji, a decyzje podejmujemy w oparciu o podstawowe wskaźniki. Toniemy w zalewie informacji i przeceniamy ich jakość.
Oprócz konieczności gromadzenia danych w sposób etyczny marketerzy mają możliwość ponownego przemyślenia, dlaczego zbierają informacje i do czego ich używają. Rzeczywiście, w miarę ewoluowania technologii niezbędne będzie przedefiniowanie celów gromadzenia i wykorzystania danych. Obecnie agencje prześcigają się...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!