Rola insightu konsumenckiego w komunikacji w social mediach

Otwarty dostęp Content marketing

Zweryfikowanie potrzeb klientów, szczególnie tych, które bywają ukryte i odbiorcy nie są ich do końca świadomi, to nie lada wyzwanie dla każdego marketera. Znalezienie dobrego rozwiązania problemów konsumentów stanowi niezawodny przepis na przyciągnięcie ich uwagi oraz wzbudzenie zainteresowania ofertą marki. Skuteczna komunikacja z grupą docelową jest możliwa, gdy wiemy, kim dokładnie jest odbiorca, gdzie go znaleźć i w jaki sposób należy z nim rozmawiać. Jak wykorzystać insight konsumencki w social mediach? Jak znaleźć ten najbardziej skuteczny?

Insight konsumencki, czyli wejście do świata klienta

Insight konsumencki (consumer insight) to metoda odnosząca się do wglądu w potrzeby klienta, których często nie jest on świadomy i które nie zostały jeszcze przez niego nazwane i zdefiniowane. Rola marketera polega na odkryciu jednocześnie tych uświadomionych, jak i niewypowiedzianych problemów, a także motywacji i konkretnych zachowań, a następnie zaoferowaniu odbiorcy produktów lub usług, odpowiadających na stawiane przez niego wyzwania.
Co należy analizować? Wszystko, co łączy klientów z marką, próbując znaleźć odpowiedzi na pytania dotyczące tego, co oni myślą i czują, co robią i co zapewniają. W tym celu należy weryfikować zarówno motywacje kierujące ich do zakupu, preferencje dotyczące wyboru konkretnego asortymentu, jak i to, co wpłynęło na ich ostateczną decyzję zakupową. 

POLECAMY

Wyróżniamy dwa rodzaje insightów konsumenckich:

  • Insight strategiczny – mówiący o potrzebach, problemach i wyzwaniach klientów, na podstawie których tworzy się często nową ofertę marki lub rozbudowuje aktualną. Proponowane produkty lub usługi odpowiadają na to, czego ciągle poszukują konsumenci, ponieważ nie mogli tego wcześniej znaleźć w dostępnych na rynku oferta...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy