W niniejszym artykule skupiamy się na głównych założeniach ścieżki klienta, a także spoglądamy na tę tematykę z lotu ptaka – oczywiście im większymi zasobami dysponuje marka, tym bardziej pogłębione mogą być badania i analizy prowadzące do zmapowania ścieżki, a następnie dopasowania najbardziej skutecznych taktyk.
Dwie perspektywy
Z jednej strony na ścieżkę klienta możemy spojrzeć oczami marki lub agencji marketingowej, której zadaniem jest ułatwienie klientowi przejścia przez często wyboistą drogę i dotarcie do punktu, jakim jest podjęcie decyzji zakupowej. Sprawa jest jednak bardziej złożona niż mogłoby się wydawać. Aby ułatwić klientowi tę podróż, konieczne jest dokładne zrozumienie kroków, które musi wykonać oraz identyfikacja jego punktów styku z marką.
Tutaj pojawia się druga perspektywa – konieczność „wejścia w buty odbiorcy”, co pozwala na lepsze zrozumienie jego potrzeb i oczekiwań. Na każdym etapie ścieżki klienta marka musi dostarczać odpowiednich informacji, wartości oraz pewnych ułatwień i wskazówek, które pomogą klientowi przesuwać się dalej w procesie zakupowym.
Samo rozpoczęcie podróży przez klienta nie gwarantuje sukcesu. W grę wchodzą takie aspekty, jak zmiana priorytetów, mylne zdefiniowanie potrzeb, a także szereg czynników zewnętrznych, w tym m.in. działania konkurentów, które mogą odwrócić uwagę potencjalnego klienta od marki.
Czemu warto mieć zmapowaną i dobrze przeanalizowaną ścieżkę klienta?
Prawidłowo zmapowana ścieżka klienta pozwala na poznanie perspektywy drugiej strony, jej potrzeb, oczekiwań, wątpliwości, a także możliwości, które st...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!