Zestawień trendów można znaleźć mnóstwo, dlatego w tym artykule skupimy się na pięciu, które uważam za szczególnie interesujące i jednocześnie kluczowe w perspektywie nadchodzącego roku i kolejnych lat.
Hiperpersonalizacja – to swego rodzaju strategia działania mająca na celu użycie sztucznej inteligencji (AI) oraz uczenia maszynowego do stworzenia unikalnego i spersonalizowanego doświadczenia konsumenta z marką.
Zabieg ten może pozwolić na użycie danych, analityki, AI czy różnego rodzaju automatyzacji do osiągnięcia celu. Dodatkowo niesie sporo korzyści dla firm stawiających na rozwój tego obszaru. Jedną z nich jest maksymalizacja zysków poprzez wsparcie w generowaniu treści, targetowaniu produktów czy tworzeniu indywidualnych propozycji. Firma może również zredukować koszty poprzez zmniejszenie retencji klientów, a także zautomatyzowanie procesów, które do tej pory były długie i uciążliwe. Z perspektywy użytkownika natomiast, kluczowe będzie wzmocnienie doświadczenia płynącego ze ścieżki konsumenta, które wpłynie pozytywnie na jego proces decyzyjny i sprawi, że będzie on bardziej dopasowany do jego potrzeb. Marki, dzięki AI i uczeniu maszynowemu, stają przed możliwością wdrożenia jeszcze bardziej dokładnej segmentacji, dynamicznych landing page’y oraz dostępnego 24/7 spersonalizowanego wsparcia klienta. Co ważne, według Deloitte1, aż 80% konsumentów jest bardziej skłonnych do zakupu od marki, która oferuje spersonalizowane doświadczenia.
Bio...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!