Siła influencer marketingu na przykładzie zbiórki Mamy Ginekolog dla WOŚP

Influencer marketing

Nie sposób wymienić wszystkich social mediów, z których możemy obecnie korzystać, warto jednak przyjrzeć się platformom cieszącym się nie tylko źródłem dochodu, ale i dużą społecznością z wartościowym przekazem niosącym ze sobą cegiełkę pomocy potrzebującym. Mam na myśli przede wszystkim Instagram, który w ubiegłym roku świętował swoje 10-lecie. Początkowo funkcjonował jako medium przeznaczone dla materiałów wizualnych, natomiast dziś działa również jako platforma sprzedaży online. Rozwija się pod kątem biznesowym dla marketerów, tworząc coraz więcej nowych funkcji i możliwości technicznych.

W sieci widoczni są nie tylko influnencerzy, ale i celebryci, sportowcy i artyści, którzy zakładając swoje konta w social mediach, budują skategoryzowany content i podejmują szereg różnych metod współpracy z markami, głównie digitalowe kampanie reklamowe. Nie są to wyłącznie kanały zarobkowe, ale także wspierające różnego rodzaju szczytne inicjatywny, które dzięki dużym zasięgom wzbudzają zaufanie i zwiększają wpływ przekazu. 
Jednym z najważniejszych elementów działań influencer marketingowych jest przede wszystkim budowanie autentyczności i wiarygodności twórcy od podstaw, na bazie interakcji z osobą, która go ogląda. Wiarygodnym przykładem jest Nicole Sochacki-Wójcicka, znana jako Mama Ginekolog, prowadząca bloga o radości bycia mamą. Pokazuje na nim, jak cieszyć się życiem, łącząc to z udzielaniem porad medycznych jako lekarz ginekolog. Jej kanał na Instagramie nie jest miejscem, w którym zobaczymy kampanie reklamowe z kodami rabatowymi i lokowaniem produktów, ale formą promocji jej działań edukacyjnych w zakresie ginekologii, narzędziem do organizowania mnóstwa zbiórek charytatywnych, a także rozpowszechniania informacji o jej fundacji działającej na rzecz wsparcia osób, które znalazły się w trudnej sytuacji. Na instagramowym koncie obserwuje ją ponad 775 tys...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy