Społeczności dedykowane – alternatywa dla efektywnego influencer marketingu

Influencer marketing Otwarty dostęp

Influencer marketing jest aktualnie postrzegany jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji i dotarcia do klientów. Jego prawie nieskazitelna opinia wynika przede wszystkim z wysokiej skuteczności. W czasach, w których liczba liderów opinii wspierających marki w działaniach promocyjnych realizowanych wśród fanów rośnie lawinowo, a media społecznościowe „tną zasięgi” organiczne, by „przekonać” do płatnych form reklamy, pojawia się miejsce na nowe narzędzie – influencerów bez twarzy, czyli społeczności dedykowane określonej tematyce.

Wykorzystać je można niemal we wszystkich działaniach, ponieważ w przeciwieństwie do klasycznych influencerów są pozbawione jakichkolwiek elementów, które mogą zachwiać ich prawidłowym i skutecznym odbiorem przez użytkowników. Być może właśnie teraz, po kilku latach panowania klasycznych liderów opinii, nadchodzi czas na nowe podejście do lokowania marek w wysokiej jakości contencie, dedykowanym grupie osób zainteresowanych danym tematem i pokazania, że przy odpowiednim wykorzystaniu treści i zaangażowania grup skupionych wokół określonej tematyki, da się skutecznie promować marki i bez dodatkowych inwestycji docierać do szerokiej rzeszy odbiorców. Jak zatem wykorzystać społeczności dedykowane do skutecznych działań online? 

Krótka historia społeczności dedykowanych

Przez lata, wraz z rozwojem internetu, pojawiały się różne formy prezentacji treści online, w tym również treści reklamowych. Od prostych serwisów informacyjnych, stron branżowych czy dedykowanych konkretnym organizacjom, użytkownicy sieci przeszli do multitematycznych portali, serwisów społecznościowych i blogów. Z czasem swoje miejsce zaznaczyli w nich również influencerzy, rozlewając swoje wpływy poza własne blogi i vlogi, wchodząc też w inne kanały. 

Równolegle z nimi powstawały społeczności skupione wokół określonej tematyki – np. kulinarnej, zdrowotnej, popularno-naukowej, lifestylowej czy związanej ze zwierzętami. To właśnie one mogą się obecnie pochwalić ogromnymi rzeszami fanów, którzy dołączyli do nich z własnej woli, od początku byli i nadal są w nich aktywni, nie tracą do nich zaufania,...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy