Wykorzystać je można niemal we wszystkich działaniach, ponieważ w przeciwieństwie do klasycznych influencerów są pozbawione jakichkolwiek elementów, które mogą zachwiać ich prawidłowym i skutecznym odbiorem przez użytkowników. Być może właśnie teraz, po kilku latach panowania klasycznych liderów opinii, nadchodzi czas na nowe podejście do lokowania marek w wysokiej jakości contencie, dedykowanym grupie osób zainteresowanych danym tematem i pokazania, że przy odpowiednim wykorzystaniu treści i zaangażowania grup skupionych wokół określonej tematyki, da się skutecznie promować marki i bez dodatkowych inwestycji docierać do szerokiej rzeszy odbiorców. Jak zatem wykorzystać społeczności dedykowane do skutecznych działań online?
Krótka historia społeczności dedykowanych
Przez lata, wraz z rozwojem internetu, pojawiały się różne formy prezentacji treści online, w tym również treści reklamowych. Od prostych serwisów informacyjnych, stron branżowych czy dedykowanych konkretnym organizacjom, użytkownicy sieci przeszli do multitematycznych portali, serwisów społecznościowych i blogów. Z czasem swoje miejsce zaznaczyli w nich również influencerzy, rozlewając swoje wpływy poza własne blogi i vlogi, wchodząc też w inne kanały.
Równolegle z nimi powstawały społeczności skupione wokół określonej tematyki – np. kulinarnej, zdrowotnej, popularno-naukowej, lifestylowej czy związanej ze zwierzętami. To właśnie one mogą się obecnie pochwalić ogromnymi rzeszami fanów, którzy dołączyli do nich z własnej woli, od początku byli i nadal są w nich aktywni, nie tracą do nich zaufania,...