Kampania kampanii nierówna: także w przypadku influencer marketingu. Podczas gdy niektóre agencje zachwycają się taką formą współpracy i korzystają z niej na potęgę, inni do tematu influencer marketingu podchodzą ostrożnie i nieufnie. Czy nadal warto inwestować w tego typu kampanie? Współpraca z influencerami może przyprawić o ból głowy, ale jeśli jest odpowiednio zaplanowana, nie tylko dowiezie rezultaty, ale będzie też czystą przyjemnością zarówno dla klienta, jak i influencera oraz jego odbiorców.
Influencer marketing może być częścią większej kampanii lub ważną gałęzią komunikacji (i w tej konfiguracji często jest bardziej efektywny), ale nic nie stoi na przeszkodzie, by stał się punktowym, niezależnym, marketingowym bytem i jednorazową akcją. To kolejny powód, dla którego warto zgłębić temat wykorzystania influencerów do promocji swojej marki.
POLECAMY
Dlaczego influencer marketing cieszy się popularnością?
- To forma promocji, która jest względnie prosta w zarządzaniu i nie wymaga specjalnego zestawu umiejętności. Tu liczy się nie tylko komunikacja, organizacja, ale i zdolności analityczne.
- Influencer marketing może wiązać się z niższymi kosztami kampanii. Ze względu na wykorzystywanie barteru w aktywacjach z influencerami lub organizowanie kampanii z mikroinfluencerami, poniesione przez markę wydatki są często niewielkie.
- Mimo coraz większej świadomości potencjału influencer marketingu, ta forma promocji nie jest jeszcze wyeksploatowana przez marki i przez wielu uważana jest za nową.
- Statystyki mówią same za siebie. Według badań Collective Bias 60% konsumentów kupiło coś pod wpływem postu w social mediach lub recenzji na blogu. 70% millenialsów w swoich decyzjach zakupowych kieruje się opiniami znajomych. Coraz częściej i chętniej ufamy rekomendacjom, a te są motorem napędowym influencer marketingu.
Kim właściwie jest influencer?
Influencer to osoba, która prowadząc swoje działania wywiera wpływ na decyzje zakupowe czy biznesowe, kreuje opinię i buduje zaangażowaną społeczność wokół swoje...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!