Influencer marketing – jak wybrać, weryfikować i rozliczać influencerów w 2019 roku?

Influencer marketing

Kampania kampanii nierówna: także w przypadku influencer marketingu. Podczas gdy niektóre agencje zachwycają się taką formą współpracy i korzystają z niej na potęgę, inni do tematu influencer marketingu podchodzą ostrożnie i nieufnie. Czy nadal warto inwestować w tego typu kampanie? Współpraca z influencerami może przyprawić o ból głowy, ale jeśli jest odpowiednio zaplanowana, nie tylko dowiezie rezultaty, ale będzie też czystą przyjemnością zarówno dla klienta, jak i influencera oraz jego odbiorców.

Influencer marketing może być częścią większej kampanii lub ważną gałęzią komunikacji (i w tej konfiguracji często jest bardziej efektywny), ale nic nie stoi na przeszkodzie, by stał się punktowym, niezależnym, marketingowym bytem i jednorazową akcją. To kolejny powód, dla którego warto zgłębić temat wykorzystania influencerów do promocji swojej marki. 
 

POLECAMY

Dlaczego influencer marketing cieszy się popularnością?

  • To forma promocji, która jest względnie prosta w zarządzaniu i nie wymaga specjalnego zestawu umiejętności. Tu liczy się nie tylko komunikacja, organizacja, ale i zdolności analityczne.
  • Influencer marketing może wiązać się z niższymi kosztami kampanii. Ze względu na wykorzystywanie barteru w aktywacjach z influencerami lub organizowanie kampanii z mikroinfluencerami, poniesione przez markę wydatki są często niewielkie.
  • Mimo coraz większej świadomości potencjału influencer marketingu, ta forma promocji nie jest jeszcze wyeksploatowana przez marki i przez wielu uważana jest za nową. 
  • Statystyki mówią same za siebie. Według badań Collective Bias 60% konsumentów kupiło coś pod wpływem postu w social mediach lub recenzji na blogu. 70% millenialsów w swoich decyzjach zakupowych kieruje się opiniami znajomych. Coraz częściej i chętniej ufamy rekomendacjom, a te są motorem napędowym influencer marketingu. 


Kim właściwie jest influencer?

Influencer to osoba, która prowadząc swoje działania wywiera wpływ na decyzje zakupowe czy biznesowe, kreuje opinię i buduje zaangażowaną społeczność wokół swoje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy