Dołącz do czytelników
Brak wyników

Wideo marketing

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

TOP7 inspirujących kanałów na YouTube

0 31

Na rynku znajdziemy wiele magazynów branżowych (takich jak ten), portali i blogów pełnych informacji, porad czy case studies z zakresu marketingu. Zarówno te dobrze znane tytuły, jak 
i mniej popularne media są doskonałym źródłem wiedzy i inspiracji dla osób pracujących w reklamie, oraz miłośników tematu, którzy nie są z nim związani zawodowo. Obok przyjmowania dużej dawki wiedzy teoretycznej warto też korzystać z metody obserwacji. W tym wypadku nasza uwaga powinna być skupiona wokół ludzi, którzy żyją ze skutecznej komunikacji, efektywnego angażowania i budowania lojalnej społeczności. Gdzie ich znaleźć? Oczywiście na YouTube! 

Twórz jasne komunikaty jak emce kwadrat

Kluczową kwestią w komunikacji – nie tylko marketingowej – jest takie wytłumaczenie nawet najbardziej skomplikowanych zjawisk (usług czy produktów), aby mógł je zrozumieć dosłownie każdy. Dlatego korzystaj z różnych metod obrazowania tego, co chcesz przekazać – używaj prostych porównań i analogii; rozrysuj dane zagadnienie czy schemat; pokaż o co Ci chodzi z wykorzystaniem różnych rekwizytów. Jeśli potrzebujesz inspiracji, jak przekazać nawet najbardziej skomplikowaną treść w prosty sposób, sprawdź, jak to robią twórcy kanału emce kwadrat, którzy nie boją się trudnych tematów i dbają zarówno o wartość merytoryczną swoich produkcji, jak i wysoką jakość od strony wizualnej. Jednym z najpopularniejszych formatów ich autorstwa jest „100 sekund” – tyle właśnie trwa pigułka wiedzy w ich wykonaniu. Prowadząca Huyen Pham objaśnia trudne zagadnienia (np. czym jest nowotwór) za pomocą samodzielnie wykonanych, animowanych ilustracji. Ciekawa forma sprawia, że filmy te charakteryzuje bardzo wysoki średni czas oglądania. Widzowie doceniają pracę, jaką autorka wkłada w przygotowanie odcinka z tej serii, a dzięki oryginalnej wideomapie myśli, w ich głowach zostaje wiele zawartych w filmach komunikatów. Podobny formaty wykorzystują też np. twórcy kanału Nieprzeciętne Życie. Tworzenie tak przejrzystych i wartościowych dla odbiorców treści powinno być celem każdego marketera.

Rys. 1. emce kwadrat „Jak pokonać nowotwory?” – animacja w formacie „100 sekund”

Pokaż, jak działa Twój produkt, jak Karolina Zientek i loveandgreatshoes 

Czy Twój produkt ma instrukcję obsługi? To świetnie! Nikt jej i tak nie przeczyta. Za to miliony osób na całym świecie codziennie przeszukują internet (YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie), aby dowiedzieć się, jak: „wymienić worek w odkurzaczu”, „skonfigurować telewizor”, „upiec ciasto”, „zrobić smokey-
-eye”, czy „wybrać opony na zimę”. O ile łatwiejszy byłby świat, gdyby każdy produkt z każdej branży miał swoją wideoinstrukcję i tutorial. Nie wiesz, jak mogłoby to wyglądać? Śledź tutoriale i poradniki „how to”. Idealne przykłady znajdziesz na kanałach: Karolina Zientek i Adrianna Grotkowska (make-up), loveandgreatshoes i Osipowiczka (DIY), Ziemniak i BlackWhiteTV (technologiczne).

Rys. 2. Karolina Zientek MakeUp Artist – charakteryzacja konkursowa NYX Face Awards Poland

Rób wywiady jak 7 metrów pod ziemią 

Jedną z ulubionych form wideo w marketingu b2b są wywiady. Są one stosunkowo proste do wyprodukowania, można przeprowadzić je z prezesem, specjalistą czy zadowolonym klientem (wtedy otrzymujemy od razu testymonial). Większość korpo-wywiadów – niestety musimy to napisać – jest jednak okropnie nudna i powtarzalna. Nie daje widzowi konkretnej wartoś...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy