1. F4F – follow i unfollow
Może kilkanaście miesięcy temu użytkownicy dawali się jeszcze na to nabrać, ale teraz to już raczej przeżytek. Mowa o dawaniu follow na chwilę (zwykle kilka dni), aktywnym lajkowaniu cudzych treści w nadziei, że ta osoba też nas zaobserwuje, a potem robieniu unfollow i liczeniu na to, że nasz obserwator się nie zorientuje, zostanie na profilu i będzie zaangażowanym fanem.
POLECAMY
Okres skuteczności takich działań na szczęście powoli mija, bo użytkownicy z coraz większą pewnością odróżniają prawdziwych obserwujących od osób oczekujących zaangażowania u siebie bez dawania niczego w zamian. Jasne, że jeszcze wielu łapie się na tę sztuczkę, ale zwykle są to po prostu użytkownicy stawiający swoje pierwsze kroki na Instagramie, którzy już niedługo będą działać bardziej świadomie.
2. Spamowe komentarze
Spamowe komentarze na cudzych profilach (także te od botów – rys. 1 i 2) z gatunku „great photo”, „fajny profil” czy kilka emotek raczej nie zaowocują wysypem lajków i komentarzy u nas – prędzej zgłoszeniem spamu i banem od Instagrama. Tu też trzeba się trochę postarać i dawać rzeczywiste informacje zwrotne. To trwa, ale znów: nawiązujemy prawdziwe relacje i nie narażamy się na zasłużoną blokadę czy utratę konta.
Komentarze p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!