1. F4F – follow i unfollow
Może kilkanaście miesięcy temu użytkownicy dawali się jeszcze na to nabrać, ale teraz to już raczej przeżytek. Mowa o dawaniu follow na chwilę (zwykle kilka dni), aktywnym lajkowaniu cudzych treści w nadziei, że ta osoba też nas zaobserwuje, a potem robieniu unfollow i liczeniu na to, że nasz obserwator się nie zorientuje, zostanie na profilu i będzie zaangażowanym fanem.
POLECAMY
Okres skuteczności takich działań na szczęście powoli mija, bo użytkownicy z coraz większą pewnością odróżniają prawdziwych obserwujących od osób oczekujących zaangażowania u siebie bez dawania niczego w zamian. Jasne, że jeszcze wielu łapie się na tę sztuczkę, ale zwykle są to po prostu użytkownicy stawiający swoje pierwsze kroki na Instagramie, którzy już niedługo będą działać bardziej świadomie.
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/5bc/853/5bc853c5d1552961118674.jpg)
2. Spamowe komentarze
Spamowe komentarze na cudzych profilach (także te od botów – rys. 1 i 2) z gatunku „great photo”, „fajny profil” czy kilka emotek raczej nie zaowocują wysypem lajków i komentarzy u nas – prędzej zgłoszeniem spamu i banem od Instagrama. Tu też trzeba się trochę postarać i dawać rzeczywiste informacje zwrotne. To trwa, ale znów: nawiązujemy prawdziwe relacje i nie narażamy się na zasłużoną blokadę czy utratę konta.
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/5bc/854/5bc854048226a487142422.jpg)
Komentarze po...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!