Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

4 marca 2019

NR 9 (Luty 2019)

#Socialmedianews - Przegląd nowości ze świata mediów społecznościowych

300

Dwa ostatnie miesiące 2018 r. upłynęły pod znakiem dalszego urozmaicania Instagrama oraz rozwoju Stories. Czy będzie to najchętniej wykorzystywane i najbardziej skuteczne narzędzie marketingowe w roku 2019?

3, 2, 1… start!

Najnowszą funkcją dostępną w Instagram Stories jest odliczanie. By je ustawić wystarczy podać datę końcową oraz nazwę. Gdy użytkownik kliknie w zegar ma możliwość udostępnienia relacji z odliczaniem bądź ustawienia przypomnienia (notyfikacji), gdy odliczanie zakończy się. 

Wprowadzacie nowy produkt do swojej oferty? Planujecie wyprzedaż? A może otwieracie rejestrację na nadchodzące wydarzenie? To świetny moment na skorzystanie z najnowszej funkcji!

 

Rys. 1. Odliczanie na Instagramie

 

Instagram Live otrzymuje nowe funkcje

Opcja zadawania pytań znana ze Stories jest już dostępna również podczas prowadzenia relacji na żywo. To bardzo wygodne rozwiązanie, szczególnie dla marek, którym zależy na bardziej interaktywnym podejściu w prowadzeniu marketingu i dialogu z odbiorcami. Możecie więc zapomnieć o szybko znikających pytaniach, które obserwatorzy zadawali Wam w komentarzach. Prowadzone relacje będą wyglądać teraz dużo bardziej profesjonalnie!

 

Rys. 2. Question sticker w relacji Live


Kolejnym urozmaiceniem wprowadzonym do relacji live na Instagramie jest możliwość dodawania w ich trakcie zdjęć lub wideo, które zostały wcześniej utworzone i zapisane w rolce z aparatu. Ta funkcja jest szczególnie przydatna w przypadku relacji typu Q&A czy relacji stricte produktowych. 

Opublikuj to samo zdjęcie na różnych kontach

Kolejna nowość na Instagramie to możliwość dodania wybranego zdjęcia lub wideo na kilka kont jednocześnie. 

Usprawnienia w Stories

Stories na Instagramie uzyskało kilka funkcji, które są dużym usprawnieniem dla użytkowników. Chcąc nagrać dłuższy materiał w Stories, nie musicie już nagrywać wielu 15-sekundowych materiałów, ponieważ dłuższy materiał zostanie „pocięty” automatycznie.
 

Rys. 3. Dodawanie posta na kilka kont

 


Szerszej grupie użytkowników (w tym korzystających z urządzeń z systemem iOS) została udostępniona również możliwość dodania kilku stories na raz. Po wybraniu zdjęć, które chcecie opublikować, przejdziecie do kolejnego kroku, czyli możliwości ich edycji.

Sztuczna inteligencja na Instagramie

Sztuczna inteligencja wkracza na Instagram, aby ułatwić korzystanie z aplikacji osobom z zaburzeniami widzenia. Mowa o tekście alternatywnym (‘alt text’). Aplikacja automatycznie dodaje opis posta, wykorzystując w tym celu technologię rozpoznawania obiektów. Co więcej, każdy z nas podczas dodawania posta może samodzielnie dołączyć tekst alternatywny w polu tekstowym, które znajduje się w ustawieniach zaawansowanych. 


 

Rys. 4. Instagram dla niedowidzących i niewidomych



Wiadomości głosowe w DMs

Jesteście w ciągłym biegu, a chcecie wysłać wiadomość? Instagram wychodzi Wam naprzeciw, wprowadzając możliwość wysyłania prywatnych wiadomości głosowych! Mała rzecz, a cieszy. Kto z Was przetestował już tę funkcję?

Nadchodzące zmiany na Instagramie

Czy dotknęła Was „chwilowa” zmiana sposobu przeglądania zdjęć w feedzie? Mimo wcześniejszych zapowiedzi testów, przez kilka międzyświątecznych dni zapanowało prawdziwe poruszenie i… niechęć do horyzontalnego przeglądania zdjęć wzorowanego na Stories. 

W fazie testów A/B jest również nowy wygląd profilu, dlatego różni użytkownicy zobaczą różne warianty nowości.

 

Rys. 5. Zmiany w wyglądzie profilu na Instagramie

 


Zmiany będą widoczne w szczególności na profilach firmowych – nowy układ eksponuje więcej zakładek, m.in. zakła...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy