Czy najszybszy zawsze wygrywa? Poznaj preferencje konsumentów względem obsługi klienta w mediach społecznościowych

Raport

Media społecznościowe dały konsumentom zupełnie nowy sposób interakcji z markami, które kochają, oraz forum, na którym można narzekać, gdy firmy rozczarowują. Jest to też jeden z kluczowych kanałów customer service, o czym przekonują wyniki opublikowanego niedawno badania agencji moderacji ASAP CARE 24.

Nowy konsument, nowe wyzwania

W perspektywie najbliższych kilku lat na rynek wejdzie generacja Z. To konsumenci, którzy doskonale odnajdują się w mediach społecznościowych – tylko 4% z nich deklaruje, że w ogóle nie korzysta z tego typu serwisów (Accenture Polska, 2019). Ciekawych wniosków w tym obszarze dostarczają również wyniki badania ASAP CARE 24, dotyczące preferencji konsumentów względem kontaktu z markami w kanałach cyfrowych. Jedynie 3% respondentów w wieku do 24 lat przyznało, że nie śledzi w internecie treści na temat żadnej marki. W tej grupie wiekowej odnotowano też najwyższy odsetek (34%) deklaracji, że „na bieżąco śledzę treści na temat marek”.

POLECAMY

Przedstawiciele generacji Z nie obawiają się nowych udogodnień w procesie zakupowym czy metod płatności. Choć doskonale funkcjonują w mediach społecznościowych, są dużo bardziej krytyczni względem informacji, które tam znajdują. W większym stopniu zwracają uwagę na postawę społeczną firm, których produkty kupują, a swoje wybory zakupowe podejmują zgodnie z wyznawanymi wartościami. 
 

Jak konsumenci wpływają na marki?
Dzisiejsi konsumenci wymagają dwustronnych relacji z markami. Nie chcą tylko otrzymywać od nich informacji, ale być częścią ich historii. Mają realne poczucie wpływu na marki i ich wizerunek. Aż 2/3 badanych uważa, że ich opinia ma znaczenie dla innych konsu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy