Przybywa polskich inwestycji za granicą, a globalna ekspansja staje się coraz ważniejszym czynnikiem rozwoju gospodarczego, zwłaszcza w czasach rozwiązań technologicznych dedykowanych wielu społeczeństwom. Dlaczego? Ponieważ większość z nas nie wyobraża sobie już życia bez internetu. Ten wszędzie wykorzystywany jest podobnie. Smartfony, nawigacje, wyszukiwarki, video streamy i co najważniejsze - KOMUNIKACJA online to podstawowe funkcje, z których korzystamy każdego dnia. Nieustająco wzrasta liczba osób korzystających z sieci. W Europie Środkowo-Wschodniej trzy czwarte gospodarstw ma już do niej dostęp. Podczas gdy Estonia to fenomen (dziewięć na dziesięć gospodarstw domowych online), na szarym końcu listy pojawia się Rumunia, choć wcale z nie takim tragicznym wynikiem (blisko sześć na dziesięć gospodarstw podłączonych jest do sieci).
POLECAMY
Z artykułu nauczysz się:
- Jak kształtują się trendy wśród użytkowników social mediów na świecie.
- Które z mediów społecznościowych cieszą się sporą popularnością, a których popularność wyraźnie spada.
- Co należy uwzględnić, planując działania komunikacyjne wykraczające poza granice kraju.
- Czy statystyki pozyskiwane z social mediów to tylko liczby, czy może podstawa do kreowania strategii marki.
Chociaż znacząca większość rozwiązań w sieci nie ulega zmianom, istnieją elementy, które różnicują lokalny Internet. Czy w istocie wszędzie na świecie ludzie odwiedzają te same strony? Rozmawiają na tych samych portalach? Poruszają te same tematy? Internet, choć na pozór wydaje się globalny, coraz częściej w sferze lokalnej przyjmuje zdecydowanie odmienne trendy. Dzieje się tak z prostego powodu: media społecznościowe – jak sama nazwa wskazuje – ilustrują nastroje, poziom intelektualny i preferencje społeczeństwa. A Internet jest dziś tożsamy z social mediami, które definiują i kreują potrzeby ludzi. Zatem podobnie jak w prowadzeniu biznesu, w działaniach marketingowych należy uwzględnić uwarunkowania kulturowe.
Dostępność sieci w 2018 roku – kraje Europy Środkowo-Wschodniej
- Estonia: 1 196 521 (91,4% populacji)
- Czechy: 9 323 428 (88,4% populacji)
- Słowacja: 4 477 641 (82,5% populacji)
- Węgry: 7 874 733 (80,2% populacji)
- Litwa: 2 199 938 (77,2% populacji)
- Łotwa: 1 491 951 (76,3% populacji)
- Chorwacja: 3 133 485 (74,2% populacji)
- Polska: 27 922 152 (72,4% populacji)
- Słowenia: 1 490 358 (72% populacji)
- Albania: 1 823 233 (62,8% populacji)
- Bułgaria: 4 155 050 (58,55 populacji)
- Rumunia: 11 236 186 (58% populacji)
Rozpoczęcie aktywności marketingowych poza rodzimym rynkiem powinno być poprzedzone dokładną...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!