Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Lokalny-globalny internet Internetowe spostrzeżenia z Europy Środkowo-Wschodniej

0 901

Przybywa polskich inwestycji za granicą, a globalna ekspansja staje się coraz ważniejszym czynnikiem rozwoju gospodarczego, zwłaszcza w czasach rozwiązań technologicznych dedykowanych wielu społeczeństwom. Dlaczego? Ponieważ większość z nas nie wyobraża sobie już życia bez internetu. Ten wszędzie wykorzystywany jest podobnie. Smartfony, nawigacje, wyszukiwarki, video streamy i co najważniejsze - KOMUNIKACJA online to podstawowe funkcje, z których korzystamy każdego dnia. Nieustająco wzrasta liczba osób korzystających z sieci. W Europie Środkowo-Wschodniej trzy czwarte gospodarstw ma już do niej dostęp. Podczas gdy Estonia to fenomen (dziewięć na dziesięć gospodarstw domowych online), na szarym końcu listy pojawia się Rumunia, choć wcale z nie takim tragicznym wynikiem (blisko sześć na dziesięć gospodarstw podłączonych jest do sieci).

 

POLECAMY

Z artykułu nauczysz się:

 

  • Jak kształtują się trendy wśród użytkowników social mediów na świecie.
  • Które z mediów społecznościowych cieszą się sporą popularnością, a których popularność wyraźnie spada.
  • Co należy uwzględnić, planując działania komunikacyjne wykraczające poza granice kraju.
  • Czy statystyki pozyskiwane z social mediów to tylko liczby, czy może podstawa do kreowania strategii marki.

 

Chociaż znacząca większość rozwiązań w sieci nie ulega zmianom, istnieją elementy, które różnicują lokalny Internet. Czy w istocie wszędzie na świecie ludzie odwiedzają te same strony? Rozmawiają na tych samych portalach? Poruszają te same tematy? Internet, choć na pozór wydaje się globalny, coraz częściej w sferze lokalnej przyjmuje zdecydowanie odmienne trendy. Dzieje się tak z prostego powodu: media społecznościowe – jak sama nazwa wskazuje – ilustrują nastroje, poziom intelektualny i preferencje społeczeństwa. A Internet jest dziś tożsamy z social mediami, które definiują i kreują potrzeby ludzi. Zatem podobnie jak w prowadzeniu biznesu, w działaniach marketingowych należy uwzględnić uwarunkowania kulturowe.

Dostępność sieci w 2018 roku – kraje Europy Środkowo-Wschodniej

  • Estonia: 1 196 521 (91,4% populacji)
  • Czechy: 9 323 428 (88,4% populacji)
  • Słowacja: 4 477 641 (82,5% populacji) 
  • Węgry: 7 874 733 (80,2% populacji)
  • Litwa: 2 199 938 (77,2% populacji)
  • Łotwa: 1 491 951 (76,3% populacji)
  • Chorwacja: 3 133 485 (74,2% populacji)
  • Polska: 27 922 152 (72,4% populacji)
  • Słowenia: 1 490 358 (72% populacji)
  • Albania: 1 823 233 (62,8% populacji)
  • Bułgaria: 4 155 050 (58,55 populacji)
  • Rumunia: 11 236 186 (58% populacji)

 

Rozpoczęcie aktywności marketingowych poza rodzimym rynkiem powinno być poprzedzone dokładną...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy