Jedenaście sposobów poszerzenia możliwości PR przez media społecznościowe

Reklama w social mediach

Media społecznościowe poszerzyły możliwości tradycyjnych działań PR, dlatego obecnie specjalista ds. public relations nie jest już tylko ekspertem w zakresie budowania relacji z dziennikarzami. Musi potrafić o wiele więcej, niż tylko napisać dobry tekst i przekonać dziennikarzy, by go opublikowali.

Kiedy w 2001 r. zaczynałam pracę w branży PR, nie spodziewałam się, że za kilkanaście lat nadal będę pracowała w tym zawodzie (co w obecnych czasach nie jest wcale takie oczywiste). Nie myślałam też, że moja praca ulegnie aż tak znaczącym zmianom. Pojawienie się i rozwój Internetu jako medium oraz rewolucja technologiczna, która ułatwiła przesyłanie coraz większych plików i samodzielne publikowanie treści, usprawniły prowadzenie działań PR. Obniżyło to też ich koszty – wiele rzeczy, które specjalista PR zlecał na zewnątrz, teraz może wykonać samodzielnie. Z kolei rozwój katalogów stron w wielotematyczne portale oraz powstanie platform społecznościowych przeobraziły rynek mediów. 

POLECAMY

Jak media społecznościowe rozszerzyły możliwości tradycyjnego PR? Wyróżniłam jedenaście takich obszarów: tworzenie własnych mediów, bezpośredni kontakt z odbiorcami, wykorzystanie tematów pomniejszej wagi, więcej możliwości nawiązywania kontaktów, uproszczenie języka, różnorodność form przekazu, większa liczba liderów opinii, automatyzacja najprostszych czynności, więcej sposobów oceny efektów, lepsza precyzja w dotarciu do odbiorców i bezpośrednia komunikacja w kryzysie. Poniżej omawiam je szczegółowo. 

Tworzenie własnych mediów

Dzięki mediom społecznościowym specjalista PR nie jest zdany już tylko na media tradycyjne. Nie musi poddawać swojego przekazu ocenie dziennikarzy czy wydawców. Dzięki platformom społecznościowym może tworzyć własne kanały i w ten sposób docierać do potencjalnych odbiorców. Może też publikować treści, które przedstawicielom mediów tradycyjnych mogłyby się wydawać mało istotne. W końcu – może tę samą historię opowiad...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy