Kiedy w 2001 r. zaczynałam pracę w branży PR, nie spodziewałam się, że za kilkanaście lat nadal będę pracowała w tym zawodzie (co w obecnych czasach nie jest wcale takie oczywiste). Nie myślałam też, że moja praca ulegnie aż tak znaczącym zmianom. Pojawienie się i rozwój Internetu jako medium oraz rewolucja technologiczna, która ułatwiła przesyłanie coraz większych plików i samodzielne publikowanie treści, usprawniły prowadzenie działań PR. Obniżyło to też ich koszty – wiele rzeczy, które specjalista PR zlecał na zewnątrz, teraz może wykonać samodzielnie. Z kolei rozwój katalogów stron w wielotematyczne portale oraz powstanie platform społecznościowych przeobraziły rynek mediów.
POLECAMY
Jak media społecznościowe rozszerzyły możliwości tradycyjnego PR? Wyróżniłam jedenaście takich obszarów: tworzenie własnych mediów, bezpośredni kontakt z odbiorcami, wykorzystanie tematów pomniejszej wagi, więcej możliwości nawiązywania kontaktów, uproszczenie języka, różnorodność form przekazu, większa liczba liderów opinii, automatyzacja najprostszych czynności, więcej sposobów oceny efektów, lepsza precyzja w dotarciu do odbiorców i bezpośrednia komunikacja w kryzysie. Poniżej omawiam je szczegółowo.
Tworzenie własnych mediów
Dzięki mediom społecznościowym specjalista PR nie jest zdany już tylko na media tradycyjne. Nie musi poddawać swojego przekazu ocenie dziennikarzy czy wydawców. Dzięki platformom społecznościowym może tworzyć własne kanały i w ten sposób docierać do potencjalnych odbiorców. Może też publikować treści, które przedstawicielom mediów tradycyjnych mogłyby się wydawać mało istotne. W końcu – może tę samą historię opowia...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!