Nowoczesna reklama w mediach społecznościowych. Czy współpraca ze znanym twórcą to jedyny sposób na sukces?

Reklama w social mediach

Żyjącym w XXI w. nie trzeba tłumaczyć, czym jest reklama. Wszyscy jesteśmy odbiorcami treści, większość z nas jest też twórcami. Niektórzy mierzą się z wyzwaniem stworzenia reklamy swoich produktów, usług, treści, czy swojej postaci. Jak zyskać siłę przebicia?

Podczas kiedy bombardowani jesteśmy wieloma treściami, po stronie producentów stoi duże wyzwanie zachęcenia odbiorców do zaznajomienia się z przekazem. Obecnie rośnie niechęć wobec reklam. Ludzie skłonni są płacić dodatkowe abonamenty korzystając z różnych platform, aby unikać (w ich odczuciu) niepotrzebnych i natarczywych promocji. 

Ważne jest zatem opracowanie ciekawej strategii marketingowej, która nie tylko nie zdenerwuje konsumentów, ale skłoni ich do zainteresowania, zakupu lub nawet udostępnienia wiadomości dalej. Wyzwaniem jest teraz znalezienie wiernego orędownika marki, który będzie zaangażowany w darmową promocję firmy. 

Czym jest social selling?

Social selling to proces strategicznych działań, które mają pomóc w osiągnięciu celu, niekoniecznie sprzedażowego. Nie jest to na pewno szybka i krótka reklama lub zniżka, mająca za zadanie zwiększyć zainteresowanie produktem. To zaplanowana budowa komunikacji i relacji z konsumentami. Musi bazować nie tylko w zwiększeniu przychodów firmy, ale dążyć do sukcesu, mierzonego za pomocą takich wskaźników, jak m.in. wyświetlenia, polubienia, liczba zapisań posta, nawiązane kontakty i współpraca biznesowa czy zaangażowanie nowych obserwujących. Narzędzie social selling jest uwolnione od dodatkowych kosztów reklamowych, dlatego to inwestycja idealna dla firm, które nie dysponują dużym budżetem przeznaczonym na działania w sieci.

Działania social selling w mediach społecznościowych dążą do wzrostu sprzedaży, ale nakierowane są głównie na wizerunek...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy