Rynek podcastów
Podcasty nieustannie zyskują na popularności, a co za tym idzie – stale rośnie wartość rynku reklamowego w tym segmencie mediów. Jest to więc idealny czas, aby skorzystać z nadarzającej się okazji. Podcasty mogą okazać się źródłem klientów, których trudno pozyskać innymi metodami.
Choć istnieją od prawie dwóch dekad, to największy rozkwit podcastów przypada na ostatnie sześć lat. Wraz z rozwojem aplikacji na smartfony, podcasty stały się powszechniejsze, a liczba ich odbiorców stale rośnie. Według eMarketera, w USA rok 2022 zamyka się liczbą 125 mln słuchaczy miesięcznie, co oznacza wzrost o 6,1% w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 39% Amerykanów w wieku od 18 do 34 lat regularnie słucha podcastów. Do końca 2025 r. w USA będzie ponad 144 mln miesięcznych słuchaczy tego formatu. Przewiduje się, że wydatki na reklamę w tym medium wzrosły w tym kraju w 2022 r. o 30,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według firmy badawczej Statista obecna dynamika rozwoju rynku zostanie utrzymana i do 2026 r. wydatki na reklamę w podcastach na całym świecie wzrosną do 4,2 mld dolarów. W Polsce dane dotyczące podcastów są również imponujące. Z raportu Tandem Media pt. „Słuchacz podcastów w Polsce 2021” wynika, że średnio w każdym miesiącu podcastów słucha 31% internautów, co daje nam w sumie ok. 9 mln odbiorców. Według wspomni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!