Reklama w podcastach. Od czego zacząć?

Reklama w social mediach

Podcasty to obecnie nie tylko rosnące medium, z którego korzysta już co trzeci internauta w Polsce, jak wynika z raportu „Słuchacz podcastów w Pol- sce 2021” opracowanego przez Tandem Media. Jest to również coraz chętniej wykorzystywane miejsce przez reklamodawców. Jak dokładnie wygląda rynek podcastów w Polsce i za granicą oraz kto ich słucha? Jakiego rodzaju reklamy można zamieścić w podcastach i jak zacząć to robić? Zebrałem w poniższym artykule odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań związanych z rynkiem podcastów oraz ich marketingowym potencjałem.

Rynek podcastów

Podcasty nieustannie zyskują na popularności, a co za tym idzie – stale rośnie wartość rynku reklamowego w tym segmencie mediów. Jest to więc idealny czas, aby skorzystać z nadarzającej się okazji. Podcasty mogą okazać się źródłem klientów, których trudno pozyskać innymi metodami.

Choć istnieją od prawie dwóch dekad, to największy rozkwit podcastów przypada na ostatnie sześć lat. Wraz z rozwojem aplikacji na smartfony, podcasty stały się powszechniejsze, a liczba ich odbiorców stale rośnie. Według eMarketera, w USA rok 2022 zamyka się liczbą 125 mln słuchaczy miesięcznie, co oznacza wzrost o 6,1% w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 39% Amerykanów w wieku od 18 do 34 lat regularnie słucha podcastów. Do końca 2025 r. w USA będzie ponad 144 mln miesięcznych słuchaczy tego formatu. Przewiduje się, że wydatki na reklamę w tym medium wzrosły w tym kraju w 2022 r. o 30,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według firmy badawczej Statista obecna dynamika rozwoju rynku zostanie utrzymana i do 2026 r. wydatki na reklamę w podcastach na całym świecie wzrosną do 4,2 mld dolarów. W Polsce dane dotyczące podcastów są również imponujące. Z raportu Tandem Media pt. „Słuchacz podcastów w Polsce 2021” wynika, że średnio w każdym miesiącu podcastów słucha 31% internautów, co daje nam w sumie ok. 9 mln odbiorców. Według wspomni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy