Reklama w podcastach. Od czego zacząć?

Reklama w social mediach

Podcasty to obecnie nie tylko rosnące medium, z którego korzysta już co trzeci internauta w Polsce, jak wynika z raportu „Słuchacz podcastów w Pol- sce 2021” opracowanego przez Tandem Media. Jest to również coraz chętniej wykorzystywane miejsce przez reklamodawców. Jak dokładnie wygląda rynek podcastów w Polsce i za granicą oraz kto ich słucha? Jakiego rodzaju reklamy można zamieścić w podcastach i jak zacząć to robić? Zebrałem w poniższym artykule odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań związanych z rynkiem podcastów oraz ich marketingowym potencjałem.

Rynek podcastów

Podcasty nieustannie zyskują na popularności, a co za tym idzie – stale rośnie wartość rynku reklamowego w tym segmencie mediów. Jest to więc idealny czas, aby skorzystać z nadarzającej się okazji. Podcasty mogą okazać się źródłem klientów, których trudno pozyskać innymi metodami.

POLECAMY

Choć istnieją od prawie dwóch dekad, to największy rozkwit podcastów przypada na ostatnie sześć lat. Wraz z rozwojem aplikacji na smartfony, podcasty stały się powszechniejsze, a liczba ich odbiorców stale rośnie. Według eMarketera, w USA rok 2022 zamyka się liczbą 125 mln słuchaczy miesięcznie, co oznacza wzrost o 6,1% w stosunku do roku poprzedniego. Ponad 39% Amerykanów w wieku od 18 do 34 lat regularnie słucha podcastów. Do końca 2025 r. w USA będzie ponad 144 mln miesięcznych słuchaczy tego formatu. Przewiduje się, że wydatki na reklamę w tym medium wzrosły w tym kraju w 2022 r. o 30,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Według firmy badawczej Statista obecna dynamika rozwoju rynku zostanie utrzymana i do 2026 r. wydatki na reklamę w podcastach na całym świecie wzrosną do 4,2 mld dolarów. W Polsce dane dotyczące podcastów są również imponujące. Z raportu Tandem Media pt. „Słuchacz podcastów w Polsce 2021” wynika, że średnio w każdym miesiącu podcastów słucha 31% internautów, co daje nam w sumie ok. 9 mln odbiorców. Wed...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy