Let’s go viral, czyli chłodna kalkulacja czy łut szczęścia – co czyni kampanie reklamowe viralowymi?

Reklama w social mediach

Co wspólnego ma ze sobą świąteczna ciężarówka Coca-Coli, świstak zawijający czekoladę w sreberka oraz przyśpiewki o zmarnowanej przez kiepski olej pieczeni? Spytajcie znajomych o skojarzenia i przekonajcie się sami, co czyni kampanię reklamową viralem… Czemu o tym mowa? Postanowiliśmy zastanowić się wspólnie nad najgłośniejszymi, najciekawszymi albo też najbardziej odjechanymi kampaniami reklamowymi ostatnich lat.

Zapraszamy również do zapoznania się z naszym artykułem: "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań"

Stworzenie viralowej kampanii reklamowej to nie tylko chłodna kalkulacja – nie będziemy Was oszukiwać. Podstawą jest wpasowanie się w aktualne trendy, potrzeby czy gust odbiorców, jednak dużą rolę odgrywa w tej kwestii czysty fart – wystarczy, że stworzenie kampanii zajmie nam kilka miesięcy, a w tym czasie sytuacja polityczna czy gospodarcza na świecie zmieni się do tego stopnia, że rewelacyjny koncept stanie się pijarowym niewypałem – najlepszym przykładem może być nowa linia produktów Louis Vuitton w kontekście wojny w Ukrainie. Jednocześnie, jeszcze 15–20 lat temu, zadanie to było łatwiej osiągalne. W końcu poza szczęściem trzeba mieć także doskonałe wyczucie, jak stworzyć kampanię, która przebije się ze swoim przekazem, estetyką czy samym produktem przez cały szum informacyjny, który dociera na co dzień do przeciętnego...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy