Z badań Salesforce wynika, że już 58% badanych uważa personalizację za jeden z najważniejszych elementów w procesie zakupowym, a 52% jest zdania, że jej brak mógłby ich skłonić do zakupów u konkurencji[1]. Z kolei dane DMA wykazują, że aż 77% marketingowego ROI pochodzi z segmentowanych, targetowanych i triggerowanych kampanii[2]. Jak pokazują statystyki, precyzyjne dopasowanie komunikatu do grupy docelowej jest szczególnie istotnym elementem przy skalowaniu biznesu. Ale jak to zrobić?
Zacznijmy od segmentacji. Wyróżniamy segmentację behawioralną, która opiera się na danych o aktywności użytkownika na stronie produktów, oraz transakcyjną, polegającą na klasyfikacji klientów na podstawie historii ich zakupów i zwrotów w naszym sklepie. Dzięki segmentacji behawioralnej dowiemy się, np. o zainteresowaniu produktem lub całą kategorią produktową na podstawie czasu spędzonego na danej podstronie. Segmentacja transakcyjna pozwala pogrupować klientów m.in. na tych wydających największe kwoty w sklepie, czy przeciwnie – szukających jedynie produktów w promocji. Ostatnia jest segmentacja demograficzna. Informuje o podstawowych kwestiach, takich jak wiek, płeć, imię i nazwisko. Te dane przydają się w przypadku, kiedy chcemy kierować specjalną komunikację lub ofertę do osób z naszej bazy danych, które mają danego dnia urodziny albo obchodzą święto, np. Dzień Kobiet.
Słownik skrótów
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!