Niestandardowe metody targetowania

Reklama w social mediach

Szukasz nowych metod dotarcia do nowych odbiorców, a może chcesz zwiększyć bazę stałych klientów? Odpowiedzią na Twoje problemy może być automatyzacja działań reklamowych w social mediach. Dzięki platformom programmatic możesz targetować na niestandardowe segmenty grup odbiorców, wyświetlając im spersonalizowane kreacje. Z ich pomocą dopasujesz emisję do kontekstu czy zaplanowanego scenariusza. W tekście wyjaśniam, jak zacząć swoją przygodę z marketing automation i dlaczego dziś to już absolutny must have.

Z badań Salesforce wynika, że już 58% badanych uważa personalizację za jeden z najważniejszych elementów w procesie zakupowym, a 52% jest zdania, że jej brak mógłby ich skłonić do zakupów u konkurencji[1]. Z kolei dane DMA wykazują, że aż 77% marketingowego ROI pochodzi z segmentowanych, targetowanych i triggerowanych kampanii[2]. Jak pokazują statystyki, precyzyjne dopasowanie komunikatu do grupy docelowej jest szczególnie istotnym elementem przy skalowaniu biznesu. Ale jak to zrobić?  

POLECAMY

Zacznijmy od segmentacji. Wyróżniamy segmentację behawioralną, która opiera się na danych o aktywności użytkownika na stronie produktów, oraz transakcyjną, polegającą na klasyfikacji klientów na podstawie historii ich zakupów i zwrotów w naszym sklepie. Dzięki segmentacji behawioralnej dowiemy się, np. o zainteresowaniu produktem lub całą kategorią produktową na podstawie czasu spędzonego na danej podstronie. Segmentacja transakcyjna pozwala pogrupować klientów m.in. na tych wydających największe kwoty w sklepie, czy przeciwnie – szukających jedynie produktów w promocji. Ostatnia jest segmentacja demograficzna. Informuje o podstawowych kwestiach, takich jak wiek, płeć, imię i nazwisko. Te dane przydają się w przypadku, kiedy chcemy kierować specjalną komunikację lub ofertę do osób z naszej bazy danych, które mają danego dnia urodziny albo obchodzą święto, np. Dzień Kobiet.

 

Słownik skrótów
  1. DSP – Demand Side Platforms – platformy tec...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy