Kliki vs. odsłony - w jaki sposób optymalizować reklamę w social mediach

Reklama w social mediach

Odwieczne pytanie reklamodawców na Facebooku, czy rozliczać się za kliknięcia (model CPC), czy za wyświetlenia (model CPM) ma tylko jedną prawidłową odpowiedź: to zależy. Jednak cała mądrość tkwi w tym, by wiedzieć dobrze, jakie czynniki na to wpływają i co trzeba brać pod uwagę. Im więcej kampanii zrobisz, tym lepsze będziesz miał zrozumienie kosztów reklam na Facebooku.

Zacznijmy od tak kluczowych elementów, jak odbiorcy czy plan licytacji (np. czas trwania kampanii reklamowej), bo to one decydują, ile zapłacisz ostatecznie za reklamę na Facebooku. Według danych Socialbakers koszt reklam na Facebooku (FB) znacznie się zwiększył w ciągu ostatnich trzech kwartałów.

POLECAMY

Musimy bowiem pamiętać, że na koszt reklamy wpłynęły zmiany w algorytmie oraz spadek zasięgu organicznego, który tylko zwiększył konkurencję (i koszty) w reklamach na Facebooku.

Nowy algorytm na FB oznacza, być może, większe zaangażowanie użytkowników, o ile oczywiście damy im naszymi treściami powód ku temu, by się szczególnie angażowali w aktywność naszej marki.
Znienawidzony przez wielu nowy algorytm miał również przełożyć się na czas spędzany na FB. Innymi słowy, więcej treści c...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy