Według ostatnich statystyk, z Instagrama korzysta już ponad 1 mld użytkowników1, co zagwarantowało mu trzecie miejsce w rankingu najbardziej popularnych mediów społecznościowych. Pierwsze należy do Facebooka z 2,27 mld użytkowników, a drugie do YouTube’a (1,9 mld).
POLECAMY
Nie sposób jednoznacznie ująć w sztywne ramy rodzaju contentu, który się na nim znajduje. Nic dziwnego – z sekundy na sekundę postów jest coraz więcej – jak dotąd użytkownicy opublikowali ich już ponad 50 bln2!
Przyjrzyjmy się jednak samym treściom wideo – mają one najwyższy ogólny wskaźnik zaangażowania – o 38% większy niż zdjęcia3.
Twórcy Instagrama już dawno dostrzegli drzemiący w wideo potencjał i sukcesywnie umożliwiają użytkownikom publikację coraz dłuższych materiałów. Począwszy od 15 sekund jednej sekwencji na Instastories, przez 60-sekundowy film na profilu, a skończywszy na nawet 10-minutowym wideo na IGTV. Tę strategię uzasadnia badanie przeprowadzone przez Statista, które jednoznacznie wskazuje, że liczba użytkowników preferujących dłuższe formy wideo staje się znacząca4.
Skoro użytkownicy koncentrują się na treściach dynamicznych, warto przyjrzeć się pewnemu niszowemu trendowi, który w sposób szczególny przykuwa uwagę odbiorców i oddziałuje na ludzki mózg, sprawiając, że podczas oglądania wideo czujemy przyjemność, relaksujemy się, a nawet możemy łatw...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!