Marketing na Instagramie – jak i co mierzyć?

Reklama w social mediach

Instagram zaczyna dojrzewać do potrzeb i oczekiwań marketerów. Ale czy umiemy już oceniać skuteczność prowadzonych tam działań?

 

POLECAMY

Z artykułu nauczysz się:

  • Jak mierzyć skuteczność działań na Instagramie.
  • Na co zwracać uwagę, szacując ROI na Instagramie.
  • Jakie działania warto podjąć, aby poprawić efektywność dotychczasowych działań.

 

Jeszcze do niedawna Instagram traktowany był jako dodatkowe narzędzie w kampaniach zaplanowanych głównie z myślą o Facebooku. Nic dziwnego – w końcu to Facebook dostarcza całego arsenału narzędzi do promocji, umożliwia precyzyjne targetowanie i dostarcza danych pozwalających mierzyć skuteczność działań. W ciągu ostatnich kilku lat to

Instagram zaczął jednak dojrzewać do oczekiwań biznesowych użytkowników aplikacji.

W czerwcu 2018 roku potwierdziło się, że korzysta z niego już miliard aktywnych użytkowników, zaś ich liczba przyrasta o 5% co kwartał (zdecydowanie szybciej niż Facebookowi). W dodatku zyskały na popularności nowe „gadżety” instagramowe, takie jak chociażby Insta Stories, z których dziennie korzysta już 400 mln użytkowników, czy linkujące bezpośrednio do sklepu online shoppable post...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy