Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Marketing na Instagramie – jak i co mierzyć?

0 23

Instagram zaczyna dojrzewać do potrzeb i oczekiwań marketerów. Ale czy umiemy już oceniać skuteczność prowadzonych tam działań?

 

Z artykułu nauczysz się:

  • Jak mierzyć skuteczność działań na Instagramie.
  • Na co zwracać uwagę, szacując ROI na Instagramie.
  • Jakie działania warto podjąć, aby poprawić efektywność dotychczasowych działań.

 

Jeszcze do niedawna Instagram traktowany był jako dodatkowe narzędzie w kampaniach zaplanowanych głównie z myślą o Facebooku. Nic dziwnego – w końcu to Facebook dostarcza całego arsenału narzędzi do promocji, umożliwia precyzyjne targetowanie i dostarcza danych pozwalających mierzyć skuteczność działań. W ciągu ostatnich kilku lat to

Instagram zaczął jednak dojrzewać do oczekiwań biznesowych użytkowników aplikacji.

W czerwcu 2018 roku potwierdziło się, że korzysta z niego już miliard aktywnych użytkowników, zaś ich liczba przyrasta o 5% co kwartał (zdecydowanie szybciej niż Facebookowi). W dodatku zyskały na popularności nowe „gadżety” instagramowe, takie jak chociażby Insta Stories, z których dziennie korzysta już 400 mln użytkowników, czy linkujące bezpośrednio do sklepu online shoppable posts.

 Rys. 1. Instagram marki Glossier

Według aktualizowanych na bieżąco danych NapoleonCat, w październiku 2018 roku blisko 6,5 mln polskich użytkowników korzystało z Instagrama. To już prawie 17% populacji! Podobnie jak na świecie, platforma zdominowana jest przez młodsze grupy wiekowe. Największą stanowi 2,3 mln osób w wieku od 
18 do 24 lat. Dość zdecydowaną większość stanowią kobiety.

Wykres 1. Zmiana liczby followersów na Instagramie
Wykres 2. Mężczyźni i kobiety na Instagramie

Coraz więcej marek chce więc wypróbować swoich sił na Instagramie – już nie tylko „obok” innych aktywności, ale traktując ten kanał jako strategiczny. Przykładem skuteczności takiego podejścia jest chociażby globalny sukces marki Glossier, która była jednym z beta-testerów nowych, wspierających e-commerce funkcjonalności na Instagramie.
Ale przecież nie tylko marki z segmentów beauty i fashion czy celebryci mają szansę podbić serca użytkowników Instagrama. Testując różne podejścia, możemy teraz zarówno zbudować świadomość nowej marki, jak i zyskać nowe źródło jakościowych leadów, korzystając z Insta Stories czy shoppable posts. 

Jak mierzyć kampanie na Instagramie, by móc oszacować ROI?

Zebraliśmy pięć najbardziej podstawowych pytań, jakie zadają sobie marketerzy, planując działania na Instagramie. Na każde z nich można znaleźć odpowiedź, o ile wiemy, na które wskaźniki zwracać uwagę i jak je mierzyć.

Testując różne podejścia, możemy teraz zarówno zbudować świadomość nowej marki, jak i zyskać nowe źródło jakościowych leadów, korzystając z Insta Stories czy shoppable posts.

1. Ilu użytkowników widzi t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy