YouTube jest bardzo różnorodnym światem, zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym. W zależności od kategorii tematycznej występują w nim zupełnie różne tematy, formaty, grupy docelowe, możliwości współpracy, potencjał marketingowy i, oczywiście, różni influencerzy o nierzadko skrajnie odmiennej specyfice pracy.
Wskazówka
Zupełnie inaczej przebiega współpraca z youtuberem popularnonaukowym – który przy produkcji odcinka musi zgromadzić materiały, zweryfikować źródła, stworzyć scenariusz i następnie przełożyć wartość merytoryczną na przystępny dla odbiorcy język – a inaczej z popularnym streamerem gier komputerowych, który przyciąga widzów przede wszystkim osobowością i charakterystycznym komentarzem, a osią całego wideo jest prezentowana gra.
POLECAMY
Wszystkie powyższe różnice mają swoje odzwierciedlenie w liczbach oraz statystykach i to właśnie na nich postanowiliśmy się skupić. Przeanalizowaliśmy ponad jedenaście tysięcy wideo opublikowanych przez polskich youtuberów zrzeszonych w ramach sieci partnerskiej LifeTube i podzieliliśmy je na wyodrębnione na podstawie naszego doświadczenia kategorie tematyczne. Wnioski, które wyciągnęliśmy z porównania poszczególnych kategorii, pozwoliły nam stworzyć „przewodnik” po youtube’owym świecie, który kierujemy do marketerów, osób odpowiedzialnych za współpracę z influencerami i samych klientów.
Edukacja: najbardziej jakościowe treści i wizerunek premium twórców
Zbudować zasięgowy, angażujący kanał edukacyjny na YouTubie to nie lada sztuka – próg wejścia do grupy popularnych twórców z tej kategorii jest stosunkowo wysoki, a budowanie lojalnej publiczności pracochłonne i zdecydowanie trudniejsze niż np. w przypadku t...