Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social mediach

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

Nie da się! Tipy na Facebooku do wykorzystania na co dzień

488

Ignavia corpus hebetat, labor firmat – Nieróbstwo osłabia ciało, a praca je krzepi. Cytat z łaciny to podobno jedna z najlepszych rzeczy, od których można rozpocząć artykuł. Choć nie pomnę, niestety teraz, kto i czy ewentualnie ktokolwiek tak powiedział, to wygląda na to, że pierwsze lody zostały przełamane, więc metoda jest skuteczna! Przygotowałem dla Was kilka pokrzepiających porad, które od pewnego czasu z powodzeniem stosuję, aby nieco obejść wszystkie te kłody, które Facebook rzuca nam wszystkim social media managerom pod nogi. Bez dalszego przedłużania i ku pokrzepieniu ducha pracy przechodzimy do konkretów!

1. Facebook nie pozwala mi edytować udostępnianych linków!

Każdy, kto kiedykolwiek opublikował na fanpage’u zewnętrzny link, z pewnością zna ten problem. Przy okazji część z czytających może ubolewać teraz nad fake newsami, bo to między innymi przez nie Mark Zuckerberg zdecydował się na odebranie nam możliwości edytowania nagłówków, grafik i opisów w udostępnianych linkach. Czy jednak na pewno nie możemy tego zrobić? Mamy taką możliwość, choć nie jest to tak proste i intuicyjne jak dawniej.

POLECAMY

Po pierwsze, musimy utworzyć nową kampanię w Menedżerze reklam, a za cel obieramy na przykład Ruch. Warto nazwać ją w odpowiedni sposób, aby przypadkiem nie pomyliła nam się z innymi, ważniejszymi kampaniami.

Przechodzimy szybko przez etap określania budżetu i grupy docelowej. W tym przypadku są one kompletnie nieistotne.

Kolej na część właściwą, czyli tworzenie naszego zmodyfikowanego posta.

Rys. 1. Tworzenie zmodyfikowanego posta

Dodajemy interesujący nas link, dowolnie zmieniamy nagłówek oraz grafikę.

Na koniec publikujemy kampanię i od razu ją wyłączamy. Teraz pozostało już tylko opublikować reklamę jako post w aktualnościach i gotowe. Aby tego dokonać, przechodzimy do „Posty strony” z widoku funkcji i narzędzi naszego Menedżera firmy – znajdziecie je w kolumnie „Tworzenie i zarządzanie”.

Wybieramy fanpage, dla którego utworzyliśmy przed chwilą kampanię, i zaznaczamy „Posty z reklamami”.

Rys. 2. Przygotowywanie posta na Facebooku
Rys. 3. Działania w Menedżerze reklam na Facebooku 
Rys. 4. Działania w Menedżerze reklam  

Następnie wskazujemy nasz post ze zmodyfikowanym linkiem i planujemy lub od razu publikujemy nasz wpis. Gotowe!

Post można również przenieść do wersji roboczych – wystarczy go zaplanować i od razu anulować harmonogram. Wtedy automatycznie pojawi się w szkicach. Po publikacji możemy bez problemu promować taki post na przykład w kampanii Aktywność dotycząca posta lub innej, która nas interesuje.

Prawda, że Facebook troszkę skomplikował cały ten proces?

Rys. 5. Planowanie posta  
Podpis

2. Filmy z YouTube wyświetlane na Facebooku?

Wszystko za sprawą narzędzia YT2FB.com. Obecnie z jego pomocą nie sprawicie, że filmy będą odtwarzać się niemal natywnie. Natomiast korzystanie z niego umożliwi za pomocą kilku kliknięć utworzenie ładnego posta, który sprawniej przekieruje do filmu na YouTube. Jak to zrobić?

Przechodzimy na YT2FB.com i dodajemy interesujący nas link z YouTube – w moim przypadku nietracące swojego czaru Never Gonna Give You Up w wykonaniu Ricka Astleya. Polecam włączenie na osobnej zakładce i w rytm muzyki przejście kolejnych kroków, a na pewno się nie zawiedziecie.

 Rys. 7. Dodawanie linku z YouTube na YT2FB.com  

Tworzymy darmowe konto, które nie jest konieczne, ale daje nam kilka dodatkowych opcji. Wśród nich znajduje się możliwość edycji nagłówka lub wybrania miniaturki.

Następnie możemy nieco pozmieniać, podobnie jak w pierwszej poradzie, i edytować nagłówek, opis oraz miniaturkę.

Kolejny krok to oczywiście kliknięcie żółtego przycisku z napisem „create link”. Kilka sekund później i po kilku następnych podśpiewanych pod nosem wersach szlagiera od Astleya… Mamy go!

Wygenerowany link kopiujemy i wklejamy do posta.

Post publikujemy lub dodajemy do planowanych, a następnie podpinamy go pod interesującą nas kampanię.

Rys. 8. Edytowanie materiału na YT2FB.com

3. Zaplanowany post w reklamie

Jeśli już jesteśmy przy planowaniu postów i przy reklamach, to czy zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której trzeba włączyć promocję posta zaplanowanego w godzinach, kiedy jesteście niedostępni? Możliwość zaplanowania promocji czekającego na publikację posta była kiedyś lepiej wyeksponowana w Menedżerze 
i została poniekąd usunięta. Dzięki poniższej wskazówce rozładowany telefon, niedziałająca aplikacja czy toporność przeglądania Menedżera reklam na mobilnej przeglądarce nie będzie dla Was przeszkodą!

Opcje są dwie, ponieważ możemy dodać zaplanowany post do aktualnie działającej reklamy lub utworzyć nowy zestaw reklam zaplanowany godzinowo i ustawić w nim czas startu na konkretną godzinę publikacji wpisu.

W ramach przypomnienia zaczynamy od zaplanowania posta.

Rys. 9. Planowanie posta

Następnie otwieramy podgląd zaplanowanego wpisu i z linku do niego kopiujemy identyfikator w formie kilkunastu cyfr.

Rys. 10. Kopiowanie identyfikatora

Przechodzimy do interesującego nas aktywnego zestawu reklam i następnie do samej reklamy. Edytujemy ją i pod polem z wybor...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy