Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social media

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

Nie da się! Tipy na Facebooku do wykorzystania na co dzień

0 67

Ignavia corpus hebetat, labor firmat – Nieróbstwo osłabia ciało, a praca je krzepi. Cytat z łaciny to podobno jedna z najlepszych rzeczy, od których można rozpocząć artykuł. Choć nie pomnę, niestety teraz, kto i czy ewentualnie ktokolwiek tak powiedział, to wygląda na to, że pierwsze lody zostały przełamane, więc metoda jest skuteczna! Przygotowałem dla Was kilka pokrzepiających porad, które od pewnego czasu z powodzeniem stosuję, aby nieco obejść wszystkie te kłody, które Facebook rzuca nam wszystkim social media managerom pod nogi. Bez dalszego przedłużania i ku pokrzepieniu ducha pracy przechodzimy do konkretów!

1. Facebook nie pozwala mi edytować udostępnianych linków!

Każdy, kto kiedykolwiek opublikował na fanpage’u zewnętrzny link, z pewnością zna ten problem. Przy okazji część z czytających może ubolewać teraz nad fake newsami, bo to między innymi przez nie Mark Zuckerberg zdecydował się na odebranie nam możliwości edytowania nagłówków, grafik i opisów w udostępnianych linkach. Czy jednak na pewno nie możemy tego zrobić? Mamy taką możliwość, choć nie jest to tak proste i intuicyjne jak dawniej.

Po pierwsze, musimy utworzyć nową kampanię w Menedżerze reklam, a za cel obieramy na przykład Ruch. Warto nazwać ją w odpowiedni sposób, aby przypadkiem nie pomyliła nam się z innymi, ważniejszymi kampaniami.

Przechodzimy szybko przez etap określania budżetu i grupy docelowej. W tym przypadku są one kompletnie nieistotne.

Kolej na część właściwą, czyli tworzenie naszego zmodyfikowanego posta.

Rys. 1. Tworzenie zmodyfikowanego posta

Dodajemy interesujący nas link, dowolnie zmieniamy nagłówek oraz grafikę.

Na koniec publikujemy kampanię i od razu ją wyłączamy. Teraz pozostało już tylko opublikować reklamę jako post w aktualnościach i gotowe. Aby tego dokonać, przechodzimy do „Posty strony” z widoku funkcji i narzędzi naszego Menedżera firmy – znajdziecie je w kolumnie „Tworzenie i zarządzanie”.

Wybieramy fanpage, dla którego utworzyliśmy przed chwilą kampanię, i zaznaczamy „Posty z reklamami”.

Rys. 2. Przygotowywanie posta na Facebooku
Rys. 3. Działania w Menedżerze reklam na Facebooku 
Rys. 4. Działania w Menedżerze reklam  

Następnie wskazujemy nasz post ze zmodyfikowanym linkiem i planujemy lub od razu publikujemy nasz wpis. Gotowe!

Post można również przenieść do wersji roboczych – wystarczy go zaplanować i od razu anulować harmonogram. Wtedy automatycznie pojawi się w szkicach. Po publikacji możemy bez problemu promować taki post na przykład w kampanii Aktywność dotycząca posta lub innej, która nas interesuje.

Prawda, że Facebook troszkę skomplikował cały ten proces?

Rys. 5. Planowanie posta  
Podpis

2. Filmy z YouTube wyświetlane na Facebooku?

Wszystko za sprawą narzędzia YT2FB.com. Obecnie z jego pomocą nie sprawicie, że filmy będą odtwarzać się niemal natywnie. Natomiast korzystanie z niego umożliwi za pomocą kilku kliknięć utworzenie ładnego posta, który sprawniej przekieruje d...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy