Poniżej subiektywny przegląd największych internetowych wpadek ostatnich miesięcy.
POLECAMY
1. Adidas
Adidas pogratulował w zeszłym roku mailowo uczestnikom Maratonu Bostońskiego niefortunnymi słowami. Marka wysłała do biegaczy mail z gratulacjami zatytułowany: „Gratulacje, przeżyliście Boston Marathon!”.
Media społecznościowe szybko przypomniały, jak bardzo nieodpowiednio zabrzmiało to w kontekście tragedii z 2013 r., kiedy to podczas maratonu dokonano zamachu, w wyniku którego zginęły trzy osoby, a rannych zostało 264 uczestników. Adidas natychmiast opublikował przeprosiny, uznając swój błąd. W odpowiedziach i retweetach trwała długa dyskusja. Ze względu na szybką reakcję oraz skruchę wyrażoną w przeprosinach wielu internautów wzięło markę w obronę. Analiza sytuacji oraz monitoring opinii internautów pozwoliły na szybkie działanie.
2. United Airlines
Przypadek United Airlines to jeden z najczęściej wspomnianych kryzysów wizerunkowych ubiegłego roku. Linie lotnicze dokonały overbookingu na jeden ze swoich lotów. Losowo wybrany przez system pasażer odmówił opuszczenia miejsca w samolocie (zwykle o takich sytuacjach dowiadujemy się przy pierwszej kontroli biletów) – aby zatem wyegzekwować decyzję, personel wezwał ochr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!