Dział: Komunikacja w social mediach

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Skąd brać pomysły na treści B2B, które nie będą miałkie? Poznaj sześć źródeł

Marketing B2B fundamentalnie różni się od marketingu B2C. Jedną z różnic jest rola marketera. W marketingu konsumenckim wymaga się od marketerów kreatywności i lekkiego pióra. W końcu to oni mają tworzyć treści. A jak sprawa wygląda w dobrym marketingu B2B?

Czytaj więcej

Generacja Alfa – kim są następcy Zetek?

Pokolenie Alfa z każdym dniem staje się coraz liczniejsze. Szacuje się, że do 2025 r. na świecie konsumentów z tej generacji będzie już 2,2 mld1. Oczywiście najwięcej Alf pochodzi z Indii, Chin i Indonezji, które są w czołówce pod względem liczby urodzeń. W Polsce to pokolenie niżu demograficznego, co nie zmienia faktu, że już teraz warto śledzić, co kształtuje konsumentów jutra. Kim są teraz przedstawiciele generacji Alfa?

Czytaj więcej

Personalizacja w social mediach. Jak włączyć ją w strategię komunikacji marki?

Platformy streamingowe, takie jak Netflix czy Spotify, wyniosły personalizację treści na inny poziom. Użytkownicy coraz bardziej przyzwyczajają się do tego, że algorytmy tworzą przekaz dostosowany właśnie do nich i oczekują osobistego podejścia. Czy warto spełniać ich oczekiwania? Cóż, skoro 91% konsumentów twierdzi, że chętniej robi zakupy u marek, które oferują odpowiednie dla nich oferty i rekomendacje1, myślę, że powinniśmy spróbować dostarczyć im to doświadczenie również w mediach społecznościowych.

Czytaj więcej

W social mediach słychać nowy trend – jak social audio i podcasty wpłyną na komunikację marek?

Czy to, co słyszymy, może przyciągać uwagę równie mocno jak to, co widzimy? Czy wiesz, że aż 74% firm planuje inwestować w treści audio w nadchodzącym roku? Social audio, czyli forma mediów społecznościowych oparta na dźwięku, zdobywa coraz większą popularność. Podcasty, audio rooms i video- casty stają się nieodłączną częścią komunikacji online. Czym jest social audio i dlaczego warto na nie postawić? Statystyki mówią same za siebie.

Czytaj więcej

Jak tworzyć angażujące treści edukacyjne w social mediach?

Treści edukacyjne w social mediach cieszą się popularnością i są jednym z często wykorzystywanych formatów w strategii marki. Jak je tworzyć, aby były przystępne w odbiorze, ciekawe i jednocześnie nie pochłaniały wielu godzin spędzonych nad tworzeniem infografik?

Czytaj więcej

Memy – narzędzie marketingu XXI wieku

Kiedy w 1976 r. Richard Dawkins, wybitny brytyjski etolog, biolog i nauko- wiec, sformułował pojęcie „memu” w swojej książce Samolubny gen, prawdopodobnie nie zdawał sobie sprawy z tego, jak dalece to pojęcie zrewolucjonizuje nie tylko naukę, ale także kulturę i marketing.

Czytaj więcej

Social media, których potrzebujesz w dobie kryzysu, by prowadzić efektywny marketing

Bogaci stają się jeszcze bogatsi, a biednym zabiera się to, co mają. Tak głosi prawo zwane efektem Mateusza. Nie pozwól, by Twoja firma stała się jego ofiarą.

Czytaj więcej

Kreatywna komunikacja w social mediach

Okomunikacji w mediach społecznościowych wiele można pisać. Obecnie jedno jest pewne, musimy ją umiejętnie prowadzić, jeśli chcemy, by przyniosła oczekiwane efekty. Samo publikowanie treści już nie wystarczy, a nasze działania powinny wynikać z wcześniej przemyślanej strategii komunikacji. To w niej powinny znaleźć się: odpowiedzi na pytania o cele naszej obecności w mediach społecznościowych, charakterystyka grupy docelowej, wybór kanałów czy odniesienie do konkurencji, a także wytyczne do kształtu samej komunikacji.

Czytaj więcej

Brand & Friend, czyli jak skrócić dystans między marką a odbiorcą

„Skracanie dystansu” stało się buzzwordem, który na stałe wszedł do marketingowego slangu. Nic dziwnego – lubimy wracać do restauracji, w których zostaliśmy dobrze obsłużeni, a podobnie jest z profilami na Instagramie czy szerzej – markami. Poznajcie kilka brandów, które udowadniają, że tworzenie bliskich więzi z odbiorcami jest domeną skutecznego marketingu.

Czytaj więcej

E-booki, raporty i white papery: (trudna) sztuka promocji dłuższych biznesowych form tekstowych

Czy da się budować pozycję eksperta oraz branżowego lidera w segmencie B2B za pomocą rozbudowanych treści, zamkniętych w zgrabnej, dobrze zaprojektowanej formie e-książki? Oczywiście, że tak! Jest to dobre rozwiązanie, szczególnie jeśli zależy Ci na skutecznej kreacji eksperckiego wizerunku, a o działaniach firmowych myślisz długofalowo – obszerne formy tekstowe w takiej sytuacji będą Twoim nieocenionym marketingowym sprzymierzeńcem.

Czytaj więcej

Strategia komunikacji marki uwięziona w bąblach percepcyjnych i kole zamachowym

Proces zakupowy nigdy nie jest linearny i nie prowadzi wyłącznie z góry na dół czy od lewej do prawej lejka sprzedażowego. Konsumenci dowolnie przemieszczają się w tym procesie, zmieniając swoje bąble percepcyjne. Motorem napędowym tego ruchu są zmiany w sposobie postrzegania marek, ich produktów lub usług.

Czytaj więcej

Pracownik w social mediach – prawo i dobre praktyki

Skuteczne employee advocacy w mediach społecznościowych to marzenie niejednego menedżera marki. Jednak social media bywają mieczem obusiecznym i aktywność pracowników w sieci może obrócić się przeciwko pracodawcy. W większości przypadków wystarczy odpowiednia edukacja i wsparcie w odpowiednim ukierunkowaniu tego społecznościowego potencjału. Bywa, że do sytuacji kryzysowej doprowadzają świadome działania osób, które są już poza organizacją. Dlatego warto poznać przepisy prawne, które regulują ten obszar, a także dobre praktyki, które pomogą wykorzystać potencjał społecznościowy pracowników. Zwłaszcza w małych i średnich przedsiębiorstwach, gdzie procedury HR i compliance nie zawsze adresują to zagadnienie.

Czytaj więcej