Wdzisiejszym świecie reklamy i mocno konkurencyjnej branży budowanie rozpoznawalnego wizerunku marki wymaga przemyślanej strategii. Jak wy-
różnić markę i przyciągnąć uwagę konsumentów? Odpowiedzią może być strategia brandformance, czyli połączenie działań brandingowych z efektywnościowymi. To podejście pozwala jednocześnie wzmacniać rozpoznawalność marki i mierzyć realne efekty w postaci sprzedaży. Dzięki nowoczesnym narzędziom analitycznym marketerzy mogą sprawdzić, czy działania wizerunkowe faktycznie wspierają cele sprzedażowe, co pozwala na lepsze dostosowanie strategii do potrzeb i oczekiwań rynku. Wszystkiemu przyświeca jeden cel — koncentracja na mierzeniu efektów działań wizerunkowych i dostosowaniu ich do celów sprzedażowych.
Dział: Brand w social mediach
Werze cyfryzacji i rosnącego wpływu mediów społecznościowych sportowcy powinni mieć świadomość, że ich rola znacząco przekracza granice czysto atletycznej ekspertyzy. Owszem, priorytetem jest ciągłe doskonalenie kompetencji sportowych, aby jednak sprostać dynamicznym realiom rynkowym i być spokojnym o środki finansowe konieczne do rozwoju, istotne jest zarządzanie marką osobistą. Brak wystarczających funduszy często prowadzi do przedwczesnego zakończenia kariery, co pokazuje wagę pozyskiwania sponsorów i partnerów komercyjnych.
Scrollujesz sobie social media i nagle widzisz, że Twój znajomy komentuje post jakiejś firmy. Innym razem Twoją uwagę przykuwa mem, całkiem zabawny. Z rozpędu lajkujesz, a dopiero potem widzisz, że również stworzyła go pewna marka. Jeszcze innym razem odruchowo wchodzisz w interesujący Cię poradnik, znowu firmowy. Tymczasem na profilu Twojej marki pustki. Jak to zmienić? Dowiedz się, jak stworzyć skuteczną strategię w social mediach!
Wysyłki kreatywne są już częścią marketingu większości kluczowych marek w Polsce, a premiery produktowe odbywają się właśnie dzięki skutecznemu unboxing experience. Najlepsze kampanie wysyłkowe powstają wtedy, kiedy kreatywność spotka autentyczność, a informacja o danym produkcie idzie viralowo przez całe social media. Wówczas możemy mówić o efekcie WOW. Jeśli do tego dodamy oryginalny launch produktu, to sukces – zaciekawianie odbiorców danym produktem – mamy zagwarantowany.
Duży zasięg, generowanie ruchu, budowanie relacji z klientami – to tylko niektóre z zalet bycia w social mediach. Ekspertów od prowadzenia mediów społecznościowych jest pełno. Każdy z nich doradzi Ci coś innego – jeden mówi, że aby odnieść sukces, trzeba tańczyć przed smartfonem, a inny powie, że wystarczy blog. Jak nie zgubić się we wszystkich radach? Jak zbudować markę osobistą, a jednocześnie nie poświęcić na to kilkudziesięciu godzin miesięcznie?