Budowanie marki osobistej w social mediach dla zabieganych. Jak do tego podejść z głową?

Brand w social mediach

Duży zasięg, generowanie ruchu, budowanie relacji z klientami – to tylko niektóre z zalet bycia w social mediach. Ekspertów od prowadzenia mediów społecznościowych jest pełno. Każdy z nich doradzi Ci coś innego – jeden mówi, że aby odnieść sukces, trzeba tańczyć przed smartfonem, a inny powie, że wystarczy blog. Jak nie zgubić się we wszystkich radach? Jak zbudować markę osobistą, a jednocześnie nie poświęcić na to kilkudziesięciu godzin miesięcznie?

Czym jest marka osobista?

Zanim zaczniesz kreować markę osobistą, warto zrozumieć, czym ona właściwie jest. Szukasz pracy lub chcesz rozwijać się zawodowo? Jesteś freelancerem lub szukasz dodatkowego sposobu na zarobek? Chcesz dzielić się swoją pasją z innymi? Do tego wszystkiego przyda Ci się marka osobista, czyli Twój osobisty brand, który opowiada ludziom, kim jesteś i co masz do zaoferowania. 
To nie tylko Twoje zdjęcia czy posty, ale przede wszystkim historia, którą opowiadasz. To swoisty fundament, na którym będziesz budować swoją obecność online. Teraz, w erze social mediów, budowanie marki osobistej stało się nie tylko fajnym dodatkiem, rozrywką, ale wręcz koniecznością.

POLECAMY

Kim chcę być? Co chcę robić?

Co chcesz robić za pomocą swojej marki osobistej – jaki masz w tym cel? Czy jest tematyka lub branża, w której chcesz działać? Pomyśl o swoich mocnych i słabych stronach. Jakie masz hobby, zainteresowania, umiejętności? Zastanów się, co może Cię wyróżnić na tle innych.
Nie musisz mieć gotowego sztywnego planu, z czasem pewnie zmienisz swoje działania, ale na samym początku warto wiedzieć, po co chcesz budować markę osobistą. Znajdź swoją unikalną propozycję wartości, czyli zestawienie tego, co masz najlepszego do zaoferowania światu. Możliwe, że jest to Twoje doświadczenie zawodowe, a może Twoja charyzma? Co sprawia, że właśnie Tobą warto się zainteresować?
Popracuj również nad archetypem swojej marki osobistej. Zazwyczaj używa się jej do firm i większych organizacji, ale w przypadku osób również można znaleźć w niej inspirację.

Jak to zrobić?

  • Znajdź swoje UPV i brand purpose. Pamiętaj o tym, jaki problem chcesz rozwiązać i komu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy